נעם פדרמן
נעם פדרמןפלאש 90

משטרת ישראל תשלם לנעם פדרמן ולבנו לאחר שהעדים הערבים במשפטם לא הגיעו לדיו וזאת בפעם השלישית.

כזכור נגד פדרמן ובנו החייל, הוגש כתב אישום ולפיו במהלך אירוע בו עמד מחבל על ציר מרכזי בחברון וידה אבנים לעבר רכבים רבים ובהם גם ג'יפ צבאי שהעדיף לעזוב את המקום החליטו פדרמן ובנו לעצור את מכוניתם לרוץ לעבר מיידה אבנים ואף להשיב אבנים.

הדיון נקבע אצל השופט אילן סלע בבית משפט השלום בירושלים אלא שהמתלוננים הערבים למעט עובדת של ארגון בצלם לא הגיעו להעיד בדיון ההוכחות שנקבע לפני מספר חודשים. בית המשפט הורה לקיים דיון נוסף והורה להוציא צו הבאה נגד העדים אלא שהשבוע הסתבר כי משטרת חברון לא אכפה את הצו והעדים לא הגיעו גם לדיון זה. לאור זאת ביקשה ההגנה לסיים את דיוני ההוכחות אך השופט אילן סלע לא נעתר לבקשה, עם זאת הורה למשטרה לשלם פיצוי על סך של שלושת אלפים שקלים לפדרמן ובנו על עינוי הדיון שנגרם להם.

השופט סלע הודיע כי בדיון הבא יסתיים המשפט שבו טוענים פדרמן ובנו להגנה עצמית.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את בנו של פדרמן, אמר הבוקר כי "יש להצטער שהמשטרה אפילו מוכנה לשלם כסף לפדרמן העיקר לא למחוק כתב אישום מיותר. כתב האישום מתבסס על צילומי בצלם שערכו את הצילומים והשמיטו את כל הקטע שבו נראה מחבל ערבי מבצע פיגוע אבנים נגד רכבים רבים שעברו בכביש,טוב שעבר במקום פדרמן שמנע את המשך הסכנה, וייתכן והציל חיים של אזרחים רבים".