צאלים
צאליםצילום: דובר צה"ל

חיילי מילואים שהגיעו למחנה צאלים בשבועות האחרונים מתלוננים על מכת גניבות מצד בדואים תושבי האזור.

בשיחה עם ערוץ 7 מסרו החיילים כי בדואים מחופשים לחיילים מגיעים לאזור באמצעות טרקטורונים, גונבים ציוד אישי ונמלטים. עד לרגע זה לא הצליחו כוחות הביטחון לשים סוף לתופעה.

"הם מסתובבים שם כמו בעלי הבית, מתחפשים לחיילים וגונבים ציוד אישי בעשרות אלפי שקלים", מספר חייל מילואים לערוץ 7 ומעיד כי השבוע בדואים עלו על אחד הטנקים הצה"ליים לעיני החיילים והוציאו מהטנק שני תיקים.

"הם יודעים שאי אפשר לעשות להם כלום ואף אחד לא יצליח לתפוס אותם כי הם על טרקטורונים", אומר החייל, "אנשים פשוטים מגיעים למילואים ויוצאים עם נזק כספי. המצב לא נורמאלי".

"לא מדובר על ציוד צבאי שנגנב, שזה ביזיון בפני עצמו, מדובר על ציוד אישי של אנשי מילואים. הם פשוט מסתובבים בשטחי האש של הבסיס בלי שאיש מפריע להם".

בהודעה שהופצה בימים האחרונים נרתמו כל חברי הפלוגה לעזור לאחד החברים, "שלום ובוקר טוב לכל חברי פלוגה ח'. שלשום נגנב ע"י תושבים מקומיים תיק אישי של חברנו לפלוגה ******* בעודנו מתאמנים בבסיס צאלים. בתיק היו תפילין וחפצים אישיים. שווי הציוד בו נאמד ב- 5,000 ש"ח. מדובר באבדן גדול ולא ניתן לחברנו מהפלוגה לשאת את המשא הכבד הזה לבד. על כן החלטנו לגייס אתכם בצו מיוחד של 'ערבות הדדית' וכל כסף שיעבור היום לחשבון זה יועבר למחרת היישר לחשבונו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: ''בצה״ל פועלים בתקיפות על מנת למגר אירועים מסוג זה ולאחרונה אף שונו הוראות הפתיחה באש הנוגעות לעניין הגניבות. המקרים שהתרחשו לאחרונה מוכרים, והועברו לטיפול משטרת ישראל והמשטרה הצבאית החוקרת''.