הצעירים שמחברים את יהודי וושינגטוןניצן קידר, וושינגטון

אחת הסוגיות המרכזיות שמטרידה את הדור הבוגר יותר בארה"ב היא אובדן הדרגתי של הקשר והעניין מצד הדור הצעיר במדינת ישראל בכלל ולעתים אף ביהדות בפרט.

Gather DC, היא רשת חברתית מסוג שונה, שהצליחה לקבץ לשורותיה כבר למעלה מ-6,000 צעירים יהודים ברחבי וושינגטון בגילאי ה-20 וה-30, שמחפשים לחיות חיים יהודיים, אבל מעוניינים גם בקשר.

זו לא קהילה במובן המוכר לנו, אלא יותר חיבור משותף שכל הצדדים נהנים ממנו, ומטרתו העיקרית היא להגיע ליהודים שאינם שומרי תורה ומצוות אבל יודעים שיש להם קשר יהודי ומעוניינים להעמיק בו.

הרב של הפרוייקט, צעיר בעצמו, הוא הרב אהרון פוטק, שמספר בשיחה עם ערוץ 7, "המטרה שלנו היא לבנות גשרים בין יהודים פה והיהדות שלהם. אנחנו רוצים שהם ישאלו למה. למה בכלל אכפת להם להיות יהודים. אם מתחילים מהשאלה למה הבירור יותר עמוק".

וישראל היא חלק מהבירור הזה?

"ישראל כן מעניינת את הצעירים כאן אבל זה לא עיקר הזהות שלהם. בניית הזהות היהודית שלהם אינה תלויה בישראל. זה מסייע ומוסיף משהו, אבל לא החלק העיקרי".

צעירים שבאים להעמיק את הקשר היהודי שלהם - מחפשים גם את הקשר לישראל?

"לפעמים כן ולפעמים לא. זה עלינו לבנות את הקשר לישראל ולהסביר למה זה חשוב להיות קשור למדינת ישראל. היום זה לא מובן מאליו. בדיוק כמו שבעניין היהודי לחלק חשוב להיות יהודים ולחלק לא. אנחנו צריכים להסביר להם מדוע זה חשוב. הם שואלים לא מעט ואנחנו צריכים למצוא כל דרך לתת להם תשובה. אנחנו מעט שונים מארגונים אחרים כי אנחנו יודעים שאין לנו את כל התשובה אבל יש לנו את כל השאלה - ואת הבירור אנחנו עושים כל הזמן".