מחובק. ליצמן
מחובק. ליצמןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שנפל הפור בלשכתו של יעקב ליצמן על התפטרותו מתפקיד שר הבריאות ומהממשלה, זכה האחרון לחיבוקים בחסידות גור עליה הוא נמנה.

מאמר המערכת בעיתון 'המודיע' המזוהה עם חסידות גור שיבח את ליצמן והאשים את הממשלה שלא השכילה להכיל את מורכבות היותו של ליצמן שר בממשלה.

"הודעתו הצפויה של שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, על התפטרותו מחברותו בממשלה, על רקע חילולי השבת החוזרים על עצמם ב'רכבת ישראל' מדי שבת, לא אמורה להפתיע איש, נוכח המציאות - אליה הובילו האישים הרשמיים הנוגעים בדבר. שהרי, מעבר לשותפות הקואליציונית, קיימת אחריות נוספת למי שנושא בתפקיד שר בממשלה, המוגדר כשותף ישיר להחלטותיה ולביצועיה; ומסיבה זו, אגודת ישראל, לשיטתה, בהכוונת רבותיה, לא לקחה לאורך שנים תפקיד שר בממשלה, כדי לא לשאת באחריות הזו", הסביר כותב המאמר.

לדבריו, "בקדנציה הנוכחית נוכח הנסיבות המיוחדות שהותירה הממשלה הקודמת ובעקבות כפיית בג"צ, ניתנה הוראת השעה להרב ליצמן להתמנות כשר, אולם, הוא נדחק לפינה ולא יכול עוד להמשיך להיות שותף למהלכים הנותנים במודע וביודעין יד, להפוך את יום שבת קודש ל'יום שיפוצים לאומי', ובכך לעקור את השבת מרשות הרבים. אין ספק ששרי הממשלה הנוגעים בדבר היו יכולים לנהוג אחרת. ניתן היה לדלג על הפקרות עבודות השבת של 'רכבת ישראל', או לפחות לקיים פסק זמן כדי לבדוק זאת לעומק. אלא, שהם לא רצו זאת".

כותב המאמר אף מפרגן לליצמן וטוען כי כך אמור לנהוג נציג ציבור. "שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, המגיש היום את מכתב התפטרותו, יעשה זאת בראש מורם. כך אמור לנהוג יהודי ירא ה' החרד לקדושת השבת, ולא מוכן בעד שום כל הון דעלמא לתת יד ישירה לחילולה. הוא עוזב את משרד הבריאות עמוס בהישגים. הוא פעל במסירות ובנאמנות עבור כלל אזרחי מדינת ישראל. הוא ואנשי צוותו הקרובים, ניסו לסייע לכל פונה, להטיב עם כל יחיד, לצד הרפורמות והשינויים שחולל במערכת הבריאות שכבר נתנו ועוד יתנו אותותיהם שנים רבות. חבל לו שהעשייה נעצרת; אשריו שעשה זאת עבור כבוד השבת".

גם בתפילת שחרית הבוקר חגגו המתפללים לליצמן את התפטרותו הצפויה והרימו כוסית 'לחיים' להצלחתו.