כסף
כסףiStock

אתר ה"דיילי ביסט" חושף כי מייקל קרקוץ', תושב מינסוטה בן 98, שנחשף בחודש מרץ האחרון כמפקד "לגיון ההגנה העצמית האוקראיני" שפעל תחת ארגון האס אס והיה אחראי על רצח מאות פולנים בשואה, תרם בחודשים האחרונים לפחות שלוש פעמים סכומי כסף למפלגה הרפובליקנית בה הוא תומך.

על פי הדיווח קרקוץ' תרם סכום של 3,850 דולרים לוועדה הרפובליקנית הלאומית בשלוש תרומות שונות, למרות שחברי הוועדה הרפובליקנית ידעו על חשיפת עברו של קרקוץ' באס אס.

רשת AP חשפה בחודש מרץ האחרון כי קרקוץ' פיקד על "לגיון ההגנה האוקראיני" שביצע מספר מעשי טבח בכפרים סביב אזור לובלין בפולין במהלך מלחמת העולם השנייה, כאשר התביעה בפולין הגישה לארה"ב בקשת הסגרה נגדו בגין פשעי מלחמה נגד פולין.

בנו של קרקוץ', אנדריי, אישר את דבר התרומות למפלגה הרפובליקנית ואמר כי אביו היה תומך המפלגה כל חייו, מאז היגר לארה"ב לאחר סיום מלחמת העולם השנייה. "יש לו תמונה של רונלד וננסי רייגן מעל מיטתו. אני מניח שהוא הצביע עבור המפלגה הרפובליקנית בבחירות האחרונות", אמר אנדריי קרקוץ'.

הוא גם הכחיש את האישומים נגד אביו, וטען כי מדובר בהאשמות שווא מטעם רוסיה. "זהו סיפור חדשותי מזוייף. הסיפור הזה הומצא על ידי פוטין המשטרה החשאית הרוסית על מנת לתקוף את אוקראינה והאוקראינים", אמר קרקוץ'.

למרות זאת, התובע הפולני רוברט יניצקי הודיע כי הליכי ההסגרה נגד קרקוץ' הקשיש יימשכו. "כל חלקי הראיות שזורים זה בזה ומאפשרים לנו לומר שהאדם המתגורר בארה"ב הוא מייקל קרקוץ' שפיקד על לגיון ההגנה העצמית האוקראיני שביצע את מעשי הטבח באזור הכפרים בלובלין", אמר יניצקי.