לפיד: זה לא חוק ההמלצות, זה חוק נתניהו

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תקף היום את הקואליציה בעקבות אישור חוק ההמלצות וכינה אותו "חוק נתניהו".

"היממה האחרונה היא הסיבה לזה שרוב הישראלים אוהבים את המדינה ושונאים את הפוליטיקה המגעילה שיש פה. שני דברים קרו ביממה הזו: הראשון, ועדת הפנים מאשרת את הנוסח החדש של חוק ההמלצות. אחרי שנתניהו אמר שחשוב שהחוק לא יהיה קשור אליו אישית, הם נלחמו כמו משוגעים כדי שהחוק יהיה קשור אליו אישית. דאגו שהחוק יחול גם על חקירות נתניהו. חוק תפור לבנאדם אחד", אמר לפיד בפתח ישיבת הסיעה של יש עתיד.

"הנוסח החדש, שבשביל להגיע אליו היה צריך להעיף מוועדת הפנים את בני בגין ולהחליף אותו בדוד ביטן, לפחות מסלק את העמדת הפנים. הוציאו ממנו את כלל הציבור. הוא נוגע היום למעט מאוד אנשים. פוליטיקאים, ראשי משפחות פשע, ופוליטיקאים שמתנהגים כמו ראשי משפחות פשע".

לפיד תקף גם את התנהלות ראש הממשלה במשבר השבת מול שר הבריאות המתפטר, יעקב ליצמן, "הדבר השני שקרה ביממה האחרונה, קומבינה עם החרדים, שכוללת את זה שליצמן יוכל לחזור להיות סגן שר שהוא כאילו שר. קודם כל זה ביזוי של בית המשפט. בית המשפט כבר אמר להם, אחרי עתירה של יש עתיד, שזה לא יכול להמשך".

יו"ר יש עתיד, שבעקבות עתירת המפלגה נאלץ ליצמן להתמנות לשר ולא להישאר כסגן שר, פירט את הצעדים שבכוונתם לנקוט, "אנחנו נוציא בימים הקרובים פניה דחופה ליועמ"ש, על בסיס הבג״ץ, שיעצור את הקומבינה. יש גבול לבזיון. ביום רביעי צפויה שביתת רופאים. אבל במקום שר במשרה מלאה, תהיה קומבינה. ראש הממשלה אחראי על איראן, על בטחון, על חוץ.

''מי בעל הבית על הבריאות שלנו? מי בעל הבית? לא אכפת לי אם זה ליצמן או גפני או ביטן, מערכת הבריאות היא לא עניין לפוליטיקה. זה חשוב מדי. הכל חלק מאותו דבר: אין יותר חוק, אין יותר מנהל תקין, אין יותר ממלכתיות. הכל קומבינות. הכל מיועד רק לדבר אחד: לפוליטיקה של נתניהו".

לפיד טען כי ראש הממשלה מפוחד, "הוא לא היה כזה. אני מכיר אותו המון שנים. נתניהו היה ממלכתי פעם. משהו קרה לו בשלוש שנים האחרונות. משהו נשבר שם. ההתשה, החקירות, הפרנויה. את כל האנרגיות שהוא פעם השקיע בנושא האיראני, היום הוא משקיע רק בעניינים האישים שלו. הדבר היחיד שבאמת חשוב לו זה להתבכיין על התקשורת ועל זה שרודפים אותו".

"אתה לא קורבן. אתה לא נרדף. כל זה תירוצים בשביל לרסק את הממלכתיות הישראלית. את מה שמחזיק אותנו יחד. הוא והשליחים שלו. אמסלם וביטן, השליטים החדשים. נסיכי הליכוד החדשים. לא ניתן להם. לא ניתן להם לפרק את המדינה הזו. אנחנו אוהבים אותה מדי. היא חשובה לנו מדי. זו מדינת ישראל, זה לא עסק פרטי של בנאדם אחד שפוחד מהחקירות שלו".