חגי סגל
חגי סגלצילום: אלירן אהרון

בנימה מפויסת מאוד מסרב עורך 'מקור ראשון', חגי סגל, להתרגש מהמתקפה ההסברתית נגד מה שמוגדר כהסתה מימין.

בראיון לערוץ 7 בכנס העיתונאים באילת אמר סגל כי אין מקום לביטוי 'עליהום' בסוגיה זו והוא גם אינו סבור שנעשים בתקופה זו דברים שלא נעשו בעבר. "זה תהליך ממושך שקורה בהדרגה. משהו באמת משתנה פה, גם במסדרונות השלטון וגם במסדרונות התקשורת ותהליכים שכאלה לא עוברים חלק".

סגל מציין שמהפכות במחוזות אחרים מתרחשות תוך ביטויי אלימות של ממש, בעוד בישראל התמונה אחרת לחלוטין, "כאן יש ניסיונות להעביר ביקורת ולשים רגל", הוא אומר ומתאר את מה שנראה בעיניו כמציאות סבירה בהרבה ממאפייני המהפכות בעולם.

"לא הייתי מתרגש מזה יותר מדי. צריך לא להיות עצבניים כלפי הביקורת הזו שאני לא אוהב אותה כי היא באה לא ממקום דמוקרטי, אלא מרצון לשמור על עמדת השליטה", סבור סגל המזכיר את הימים שקדמו לרצח רבין, ימי אוסלו, שבהם כל ביקורת מימין נתקלה בתיוגה כהסתה "כאשר היה מדובר בביקורת לגיטימית".

לא מתרגש. סגלאלירן אהרון

עם זאת, באשר לתחושה שהתקופה האחרונה מתאפיינת בשיח תקיף יותר, הוא אומר כי אחד הגורמים המרכזיים לכך הן הרשתות החברתיות שבעבר לא היו ובהן כל אדם יוצר לעצמו את כלי התקשורת שלו, מתבטא בו ומפיץ את דבריו מבלי שיש עורך היודע לסנן ולצנן התבטאויות חריפות במיוחד המייצרות נוגדנים חריפים בצד השני.

"השיח לכאורה אלים יותר, אבל אני לא מאמין שבמהות הוא אלים יותר. הדברים פשוט צצים על פני השטח עכשיו", הוא אומר ומציין כי אינו סבור שניצבת לפנינו אלימות מעבר לאלימות מילולית.