זירת השריפה ברחוב יפת, תל אביבאיחוד הצלה

בשירותי כיבוי האש ממשיכים לחקור הבוקר (שלישי) את הפיצוץ שאירע במבנה מגורים ברחוב יפת ביפו הלילה, בו נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו חמישה נוספים.

שניים מההרוגים הם רימון חורי, בן 20 מיפו, ועלי אבו ג'אמע, בן 22 מטייבה.

הכוחות פועלים באזור בניסיון לבדוק ולשלול את האפשרות שבין ההריסות ישנם לכודים נוספים - אך ההערכה היא שאין כאלה.

מהחקירה עד כה עולה כי ככל הנראה בלון גז שהותקן בצורה פיראטית בחנות לחומרי בניין שהיתה בקומת הקרקע של המבנה הוא שגרם לפיצוץ ולקריסת הבניין.

רב פקד סמי דזוביוס, דובר מרחב יפתח סיפר הבוקר בערוץ 2 כי "סיבת האירוע כפי שדווח לנו גם על ידי אנשי כיבוי אש זה פיצוץ שארע בחנות. את הגורם לפיצוץ ומה שגרם לפיצוץ נצטרך לבדוק במהלך היום והשעות הקרובות".

"ממה שאנחנו מבינים מה שגרם לפיצוץ זה פיצוץ שקרה בתוך החנות. אנחנו בתחילת החקירה ובמהלך השעות, הימים הקרובים, אני מניח שנדע הרבה יותר פרטים ונגיע למסקנות חד משמעיות. בחנויות האלה יש חומרים דליקים ואדים דליקים, כשיש ניצוץ יכול להיווצר פיצוץ", הוסיף דובר מרחב יפתח.

זירת הפיצוץ ביפו, הבוקר
זירת הפיצוץ ביפו, הבוקרצילום: דוברות המשטרה
זירת הפיצוץ ביפו
זירת הפיצוץ ביפוצילום: דוברות מד"א
זירת הפיצוץ ביפו
זירת הפיצוץ ביפוצילום: דוברות משטרה

בעקבות ההערכות כי האירוע הלילה ביפו נגרם בעקבות פיצוץ בלוני גז הבישול הודיע הבוקר יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, כי פנה בדחיפות לראש מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה ודרש כי המינהל יעביר לוועדת הכלכלה את הדו"ח המלא על האירוע מיד בתום הבדיקה.

היו"ר כבל אמר כי הוא מודאג מאוד ממצב הבטיחות בענף גז הבישול – ואף ביקש ממינהל הדלק לקבל דוח מפורט אודות מספר הפקחים שמפעיל משרד האנרגיה לאכיפה, ובמיוחד את הבדיקות שהוא מבצע כנגד החאפרים הפועלים בענף ללא הרישיונות והאישורים הדרושים. עוד דרש היו"ר כבל נתונים אודות מועדי הבדיקות האחרונות שנעשו באזור יפו והממצאים שהעלו.

שריפה ברחוב יפתתיעוד מבצעי מד"א