מירב לפידות, דוברת המשטרה בכנס אילת
מירב לפידות, דוברת המשטרה בכנס אילתצילום: אודי פורטל

דוברת המשטרה, מירב לפידות, השתתפה היום (שלישי) בפאנל "משטרה בחברה דמוקרטית" שנערך בכנס אילת לעיתונות יחד עם כתבי משטרה.

היא התייחסה לסוגיית ההדלפות מחקירות ואמרה כי "המדיניות הייתה ברורה תמיד, המפכ"ל החדש עשה כמה דברים בנושא, הוא אמר שיעשה הכל כדי שלא יהיו הדלפות מחקירות, כמו כן, הוא עשה סדר, כולם יכולים לדבר אך באופן מסודר, יש דוברות דרכה יש פניות ואנחנו מתאמים את זה".

"שמנו לנו יעד לשמור על טוהר החקירה, בלי הדלפות. ברגע שאני מחליטה איזה מידע יוצא ואיזה לא, כבר אז אני עושה מניפולציה על המידע, ואז הייתה נוצרת מלחמת פינג פונג מול הנחקר, לכן גם במחיר שבו אנחנו מפסידים נקודות מול הנחקר אנחנו מבחירה לא נשתתף במשחק הזה, אני לא מכחישה ולא מאשרת, אני לא אאשר את הדברים", הוסיפה הדוברת.

על חוק ההמלצות אמרה לפידות כי "כשיש גל של חקיקה 'אנטי' מבינים שמשהו פה צריך להשתנות התקשורת שהיא כלב השמירה על הדמוקרטיה עושה את עבודתה. כשיש גל שתכליתו כמה וכמה חוקים שרוצים להצר את תפקידיו של גוף כלשהו וכשזה מגיע כגל זו חקיקה אישית. אנחנו כבר 4 שנים לא מפרסמים המלצות, בסוף כשחוקר יושב מול נחקר הוא צריך לדבר בראיות, לא רלוונטי אם החוקר מאמין או לא לנחקר, כשאת לוקחת את התפקיד של החוקר ולוקחת לו את עניין הסיכום את הופכת את החוקר למידען".

לפידות ציינה לשאלת אחד מחברי הפאנל כי המשטרה אינה מסתירה את דעתה לפיה התקרית באום אל חיראן היתה פיגוע טרור. "עד היום מעולם לא שינינו את גרסתנו, יש לנו סיבות לחשוב כך, אנחנו מאמינים שזה היה פיגוע, וניתן למח"ש לסיים את חקירתה, גם היום כשאנחנו יודעים את כל מה שאנחנו יודעים אנחנו לא יכולים לספק תשובה אחרת למה שקרה. אנחנו כמשטרה מעולם לא שינינו את גרסתנו".