תמריץ לעובדים
תמריץ לעובדיםצילום: istock

העסקת עובדים היא משימה מורכבת שמחייבת שימוש בסוגים שונים של הטבות לשמירה על מוטיבציה גבוהה. איזה הטבות הכי משתלמות עבור המעסיק? הנה שלוש הצעות במיוחד בשבילך

מעסיק מתנהל מול העובדים על בסיס יום יומי אבל יש הרבה דברים שהוא מחליט לבד. בין היתר, התפקיד של המעסיק הוא לדאוג למוטיבציה גבוהה של העובדים. המעסיק יכול להשתמש בהטבות על מנת להשיג את המטרה הזו וגם לנצל אותן כדי לגייס עובדים מוכשרים. השאלה היחידה היא איזה הטבות כדאי למעסיק להכיר ומה ההבדל ביניהן.

הנה למשל 3 הטבות שאותן בהחלט משתלם וכדאי לתת לעובדים:

1. כרטיס טעון למסעדות

עובדים שמקבלים כרטיס טעון למסעדות נהנים מכמה יתרונות בעת ובעונה אחת. ראשית, הכרטיס חוסך להם כסף. המעסיק מחליט בכמה להטעין את הכרטיס לפי מספר שעות העבודה של העובד והוא גם יכול להגדיל את התקציב עבור בעלי תפקידים בכירים.

שנית, הכרטיס מונע התעסקות מיותרת והוא בעיקר נוח. במקום להגיע לעבודה עם כסף מזומן או אשראי, העובדים מסתובבים עם הכרטיס והוא גם משפר את תחושת הלויאליות והמחויבות שלהם כלפי המעסיק.

2. ליסינג תפעולי

עסקת ליסינג תפעולי מאפשרת למעסיק לבצע חכירה על מספר כלי רכב לבחירתו. השיטה מיועדת למעסיקים שרוצים לבצע מיקור חוץ עבור צי הרכב שלהם, וגם עבור מי שרוצה לתת לעובדים הטבה משתלמת מאוד. במדינה שבה התחבורה הציבורית לוקה בחסר, אין תחליף לרכב פרטי ואין עובד שיסרב לקבל אותו כהטבה.

במסגרת ליסינג תפעולי בוחר המעסיק את סוג הרכב שבו הוא מעוניין. לאחר מכן הוא משלם סכום חודשי בהתאם לתקופה ידועה מראש על השימוש ברכב וגם על הטיפולים השוטפים, הביטוח ושאר השירותים הניתנים – כגון גרירה, רכב חלופי, מוקד טלפוני וכן הלאה. הליסינג למעשה משחרר את העובד מכל הדאגות שקשורות לאחזקת הרכב וכך משפר בצורה דרמטית את איכות החיים שלו.

3. השתתפות ברווחים

לא רק תאגידי על יכולים להרשות לעצמם לאפשר לעובדים להשתתף ברווחים. המושג "השתתפות ברווחים" קיים במערכת היחסים בין החברה לעובד עוד מהמאה הקודמת, אז גילו המעסיקים את הכלי הזה כדרך להגביר מוטיבציה ולשפר ביצועים. למעשה, עמלה שמקבלים אנשי מכירות מהווה גם היא סוג של השתתפות ברווחים וזה מוכיח שהשיטה מתאימה לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים כאחד.

השתתפות ברווחים מגבירה את תחושת המחויבות של העובד כלפי המשימה. אפשר להחליט על מודל מסוים של השתתפות ברווחים עבור בעלי תפקידים מסוימים בעסק, או להכניס את הנוסחה לחוזה העסקה מול כל העובדים.

נתח ההשתתפות ברווחים הוא כמובן פונקציה של צרכי המעסיק ומה שהוא יכול להרשות לעצמו אך התועלת ברורה. עובדים שמשתתפים ברווחי העסק מקבלים הטבה שלא יוצאת למעסיק מהכיס וכל הצדדים נהנים מהיתרונות.