סכין שחיטה
סכין שחיטהצילום: פלאש 90

לאחר מספר ניסיונות בשנים האחרונות לבטל את השחיטה הכשרה בפולין, שנבלמו על ידי בית המשפט העליון, שוב דורשים חברי פרלמנט בפולין לשנות את שיטת השחיטה הכשרה.

בהצעת חוק שהגישו מספר חברי מפלגת השלטון "חוק וצדק" הם דורשים לשנות את החוק כך ששחיטה כשרה תתאפשר רק לאחר הימום החיה בשוק חשמלי.

הרצון לשנות את החוק הביא לחשש בקהילות היהודיות והמוסלמיות בפולין, וכן בקרב יצרני הבשר הכשר שטענו כי שינוי החוק יגרום לנזקים כלכליים עצומים והפסד של שווקים גדולים במזרח התיכון.

פולין מייצאת כמויות בשר כשר גדולות למדינות רבות באירופה ובמזרח התיכון, ויצרני הבשר טענו כי אם תעבור הצעת החוק המחייבת להמם את בעל החיים לפני שחיטתו, מה שיהפוך את הבשר ללא כשר, מדובר בהפסדים המוערכים בסכום של מיליארד זלוטי מדי שנה.

לטענת ארגון מגדלי הבקר בפולין, שינוי החוק יביא לכך ששווקים משמעותיים עבור היצרנים הפולנים, בהם סעודיה, אירן, עירק ואיחוד האמירויות, המייבאות כמעט 2 מיליון טונות של בשר בקר כשר מדי שנה, יחדלו לרכוש את הבשר הכשר מפולין.

גם קהילות יהודית רבות באירופה הרוכשות בשר כשר מפולין, עלולות למצוא את עצמן בפני בעיה ולחפש תחלופות במדינות אחרות. עיקר ההתנגדות לשחיטה הכשרה ללא הימום מגיעה מארגוני זכויות בעלי חיים, טוענים כי הימום החיה בשוק חשמלי לפני שחיטתה גורם לבעל החיים לסבול פחות כאב.