חיילים מבקרים באתר גבעת התחמושת
חיילים מבקרים באתר גבעת התחמושתפלאש 90

השר לענייני ירושלים ומורשת, זאב אלקין, הכריז היום (רביעי) על אתר גבעת התחמושת כמרכז למורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה.

כבר היום אזורים נרחבים בגבעה הפכו למוקד השראה, העצמה ולימוד. המבקרים נעים בתעלות הקרב, מתלבטים עם מפקדי הקרבות על תכנית הקרב במיצג תלת ממדי, מכירים את הנופלים בהיכל ההנצחה, לומדים על ירושלים טרום ימי המערכה ב"גן ירושלים", ונחשפים למוזיאון החדש הממחיש את המערכה.

השר אלקין אמר כי "הקרב בגבעת התחמושת הוא אחד מהסמלים הגדולים לניצחון הישראלי במלחמת ששת הימים ואיחודה של ירושלים".

"אני גאה שבשנת החמישים לאיחודה של ירושלים נפל בחלקי הכבוד להוביל את המהלך ההיסטורי של הקמת התאגיד והמוזיאון לתולדות הניצחון שלנו במלחמת ששת הימים והקרבות על איחודה של ירושלים, במימון ובאחריות ממשלת ישראל", הוסיף אלקין.

הוא ציין כי "זוהי חובתנו למשפחות הנופלים וזוהי חובתנו לדורות הבאים, שימשיכו ללמוד ולהיות גאים בניצחון המזהיר של מדינת ישראל ובירושלים המאוחדת עיר בירתנו".

כתרי מעוז, מנכ"ל התאגיד החדש שיוביל את האתר סיפר כי "לאחר יובל שנים, במהלך הסטורי, משמעותי ומרגש מקבל אתר ההנצחה בגבעת התחמושת כוחות חדשים באמצעות 'חוק גבעת התחמושת' והופך מאתר הנצחה לתאגיד שייצג מעתה את מורשת הקרב במלחמת ששת הימים כולה".