דובר הישוב יצהר מספר על ניסיון הלינץ'

קבוצת ילדים מהשומרון אשר יצאה הבוקר (חמישי) לטיול בר מצווה סמוך ליישוב מגדלים ולכביש אלון הותקפה ע"י המון ערבי, אשר ניסה לבצע בה לינץ'.

בטיול שעבר הרחק מכפרים ערבים השתתפו כ-25 ילדים ושני מבוגרים אשר ליווי את הקבוצה.

בשלב מסויים החלו עשרות פורעים ערבים לתקוף את משתתפי הטיול ממארב מתוכנן. הפורעים השליכו במשך דקות ארוכות אבנים וסלעים לעבר הילדים והנערים. הקבוצה נאלצה להידחק אל עבר המדרון והמצוקים עד לסכנת חיים של ממש, גם מהסלעים שהושלכו לעברם וגם מהמדרון והצוקים במקום.

באורח נס, מצאה הקבוצה מערה במקום, שם הסתתרה עד להגעת כוחות הצבא. במהלך שהותם של הצעירים במערה ניסו הפורעים לחדור למערה ולבצע לינץ של ממש.

בארגון חוננו אומרים כי מלווי הקבוצה המבוגרים נאלצו לירות ירי הרתעתי באוויר, ירי אשר לא הרתיע את המחבלים במשך דקות ארוכות תוך שהם ממשיכים לתקוף את חברי הקבוצה. בשלב מסויים, אומרים בחוננו, הצליחו הפורעים להגיע אל אחד המאבטחים תוך שהם תוקפים אותו וחוטפים את נשקו. המאבטח נפצע מאבנים בפניו ומקבל טיפול רפואי בשעה זו.

עורכי הדין מהמחלקה האזרחית של חוננו מגישים תלונה דחופה למשטרה ישראל בדרישה לעצור את כלל הפורעים אשר ניסו לרצוח את הילדים.

גורם צבאי מסר כי מדובר בנערים שהיו בטיול בר מצווה פרטי וצעדו רגלית ממגדלים לכיוון קידה. עשרות פורעים הגיעו עם רכבים עד לנערים, תקפו אותם ופצעו קל שלושה נערים. הורה-מלווה של אחד הנערים נאלץ לבצע ירי כשהובן שהם בסכנת חיים, מהירי נפגע אחד המתפרעים ולאחר מאמצי החייאה של צה"ל נקבע מותו. כוחות צה"ל חברו לנערים.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, עמד בקשר עם דרגי הפיקוד בצה"ל, ומסר "אני קורא לפיקוד הצבאי בכל הנחישות כדי לחלץ את הילדים ומלוויהם. צר לי שזה המצב כשקבוצת תלמידים מבקשת לסייר באזור. אני מחזק את ידי המלווים שגילו תושייה והגנו על חיי התלמידים בפעולה נחושה מול הפורעים".