מיקי גורדוס
מיקי גורדוסצילום: יעקב סער, לע"מ

ותיק עובדי רשות השידור, העיתונאי ניסים קינן, נפרד בערוץ 7 מקשב "קול ישראל" מיקי גורדוס שנפטר השבוע בגיל 73 לאחר מחלה.

"הוא היה חי ונושם את הרדיו בכל העולם, כמעט 24/7", מתאר קינן. ''היום אנחנו יודעים הכל דרך הרשתות אבל אז זו היתה אומנות של ממש. הוא עשה הכול בצורה מושלמת ולא היה דבר שנעלם ממנו".

קינן זוכר איך גורדוס היה מתפרץ לראיונות ותוכניות ומודיע על פריצת מלחמה או הפיכה, "הוא היה הראשון ששמע על מלחמת המפרץ, גם מלחמות והפיכות כל העולם הוא ידע ראשון והוא הביא המון כבוד לישראל ולקול ישראל. מיקי גורדוס היה מוסד לאומי והוא הגיע לזה כי היה משוגע לדבר, הוא עסק בזה בכל רמ"ח אבריו.

''אני זוכר איך בתור עורך הוא היה מתקשר ואומר לי 'תשמע ניסים יש איזו אונייה שמשדרת אותות מצוקה חמורים באוקיינוס השקט', הוא ידע על כל מקום בגלובוס שממנו שודר איזה שדר. הוא גם ידע קרוב לשלושים שפות, הוא היה הגוגל שלנו".

גורדוס הקדים לא פעם אפילו את רשויות הביטחון, "הוא היה הראשון שיודע איפה היתה הפיכה. נכון שלצבא יש מכשור מתקדם אבל לגורדוס היו מכשירים שאת רובם הוא בנה בעצמו, הטייפים הישנים עם הגלגלת והסרט שצריך לחתוך ולחבר, והוא ידע להגיע לרמה הטובה ביותר אפילו באמצעים מאוד פרימיטיביים, אחר כך הוא היה מקליט את הכתבה ושולח בעצמו תוך דקות. הוא היה הכל - הטכנאי, העיתונאי, המשכתב, העורך הלשוני והמתרגם".

קינן מצטער על הדרך בה סייים גורדוס את הקריירה ואת חייו, "הוא עסק בזה עד שהוא פרש מרשות השידור בצורה לא כל כך טובה. הוא לא אהב את דרך הפרישה שלו מרשות השידור - זה כאב לו מאוד הדרך שרשות השידור נהגה בו לקראת פרישתו לפנסיה, זו הייתה איוולת של כל מיני מנהלים והוא יצא מאוד ממורמר כי אחרי כל כך הרבה שנים ברשות השידור היו צריכים לנהוג בו אחרת.

"כאב הלב לראות אותו, הייתי בקשר איתו, שמעתי ממנו כל מיני דברים שכאבו לו. אני עשיתי איתו ראיון באחת התכניות כשהוא עדיין היה בשיאו, לא רציתי לחכות שהוא יהיה ז"ל. עכשיו אגב הוא היה צריך להיות בסך הכל בן 73 ובמושגים של היום זה לא כזה זקן אבל הוא חלה במחלת סכרת קשה, והיו לו בעיות שקשורות במחלה אבל גם בעיות עם הדרך שנהגו בו שלטעמו זה לא היה כל כך הוגן.

קינן מסכם כי ''התרומה שלו בלתי נשכחת ופנומנאלית ותיזכר לעד. לא סתם נשיא המדינה כתב מה שכתב עליו, ברור לכולם שהוא היה מוסד לאומי. כשאתה אומר קול ישראל אמרת מיכאל גורדוס".