ח"כ עאידה תומא-סלימאן
ח"כ עאידה תומא-סלימאןצילום: פלאש 90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) פנה אל יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה לבטל דיון בפקודת השירות המשותף שעתיד להתקיים בוועדה לקידום מעמד האישה.

סמוטריץ' טוען כי גורמים שונים מנסים להפעיל לחץ פסול על הרמטכ''ל גדי איזנקוט שיכריע בשבועות הקרובים בסוגיית פקודת השירות המשותף.

במכתבו לאדלשטיין כותב ח"כ סמוטריץ' כי ועדת החוץ והביטחון המוסמכת לדון בנושאים אלו כבר קיימה מספר דיונים בנושא ואף על סדר יומה של הוועדה מתוכנן דיון מעקב בנושא.

"אין זה מקובל כי ועדה נוספת מתכנסת לדון בנושא בו ועדה אחרת כבר קיימה דיונים, ונמצאת בקשר עם גורמי המקצוע - הן מצד צה"ל והן מצד משרדי הממשלה או גורמי חברה אזרחיים. ברור הדבר כי כפל הדיונים בשתי ועדות שונות לא נכון מקצועית ומעמיס על גורמי המקצוע מצה"ל ומשאר משרדי הממשלה להגיע לכפל דיונים באותו הנושא.

"מעבר לכך, אודה ולא אבוש כי התנהלותה של יו"ר הוועדה ח"כ תומא-סלימאן בנושא תמוהה בעיניי", מוסיף סמוטריץ', ''שכן לפני יותר משנה במסגרת יום מיוחד בכנסת שעסק בנושא 'חיילות בצבא', סירבה ח"כ תומא-סלימאן בכל תוקף, על אף פניות של מספר חברות כנסת, לקיים דיון בוועדה בנושא הקשור לצה"ל.

"נדמה הדבר כי קביעת הדיון בנושא השירות המשותף דווקא בעיתוי זה אינו מגיע לאחר שסביבתה של ח"כ תומא-סלימאן התמלאה בנשים המשרתות בצבא והיא חרדה לשילובם הראוי, אלא כתוצאה מלחץ פסול אותו מבקשים גורמים שונים להפעיל על הרמטכ"ל, בין השאר דרך הוועדה לקידום מעמד האישה, בבואו להכריע בשבועות הקרובים בסוגיית פקודת השירות המשותף".

כאמור, ח"כ סמוטריץ' מבקש מיושב ראש הכנסת להורות על ביטול הדיון בוועדה לקידום מעמד האישה ''על מנת לשמור על ענייניות הדיונים בוועדה המוסמכת לדון בנושא זה".