המחנכות והיועצות ביום העיון
המחנכות והיועצות ביום העיוןצילום: שמעון וולף

ראש רשת החינוך 'נעם-צביה', הרב שמחה ויסמן, קורא למורים להתפלל על תלמידיהם כמו שהם מתפללים על ילדיהם.

הדברים נאמרו בפני מאות ר''מים, מחנכות ויועצים מרשת 'נעם-צביה', שהשתתפו ביום עיון שנערך בנושא 'המשפחה כמקור השראה'.

במהלך יום העיון, אנשי מקצוע לצד רבנים בכירים ואנשי חינוך העניקו למחנכים כלים ותכנים באמצעותם ניתן להעצים את עצמם ומכוחם את בית הספר כבית משפחתי, המייצר קשר חי ובריא בין התלמידים למורים.

ברשת החינוך 'נעם-צביה' מסבירים, כי יום העיון הינו חלק מתפיסה חינוכית האומרת שהמורים הם שותפים של ההורים בגידול התלמידים - הבנים והבנות.

קשר טוב ובריא עם התלמידים מאפשר להם להעלות בפני המורים שאלות, קשיים ואתגרים שהם חווים במהלך תהליך ההתבגרות שלהם. הניסיון מלמד שמורה בעל לב רחב ויכולות מקצועיות לא רק מגדל ומחנך, אלא לפעמים ממש מציל נפשות.

ראש החמ"ד, הרב אברהם ליפשיץ, קרא למחנכים להסתכל על התלמידים כבנים, כאילו הם הילדים הפרטיים שלהם.

יושב-ראש ההנהלה של רשת 'נעם צביה', הרב איסר קלונסקי, אמר כי ''דווקא בתקופה בה יש תרבויות זרות שמבקשות למחוק את התא המשפחתי, את טהרת המשפחה בעם ישראל, חובה עלינו, כרשת שחרטה על דגלה את תורת הרב זצ"ל ללמד ולחנך להישמר מאוד מהשפעות התרבויות הזרות, בימים ההם ועוד יותר בזמן הזה''.

​ראש רשת החינוך 'נעם-צביה', הרב שמחה ויסמן, אמר למורים כי ''להיות ישיבה, אולפנה או בית ספר משפחתי זו לא רק סיסמא אלא זכות שיש בה גם מחויבות שאמורה לבוא לידי ביטוי הלכה למעשה. כשם שהמשפחה הפרטית של כל אחד מאיתנו מעניקה לו את הכוחות לשליחות החינוכית, כך גם עלינו לחנך את תלמידינו לראות במשפחות שלהם מקור הכוח וההשארה לחייהם ולהתפלל על כך".

מנכ"ל הרשת, ינקי פרידמן, הצדיע בדבריו לצוותי החינוך. "המחנכות, הר''מים והיועצים ברשת נעם-צביה, הם חוד החנית שלה בשטח, במוסדות, בבתי החינוך. הם העוסקים במלאכת הקודש של ייצור הדורות הבאים של עם ישראל.

''מטה הרשת בירושלים רואה עצמו מחויב להעניק למחנכים את הכלים והעוצמות כדי להצליח במשימה החשובה הזו. יום העיון הרשתי המושקע מאוד בחומר וברוח, הינו חלק מהעו​צמה והפינוק שהרשת שמחה להעניק למחנכיה באהבה", הדגיש פרידמן.