הקרנת הסרטון
הקרנת הסרטוןצילום: יחצ

ההסתדרות הציונית העולמית הקרינה השבוע את הסרטון הויראלי – "I Love Israel", על מסכי בניין "תומסון רויטרס" הפרוש על פני שטח של 700 מ"ר ונישא לגובה 22 קומות, במרכז כיכר הטיימס במנהטן.

הסרטון הוקרן במלאת 70 שנה ליום ההצבעה באו"ם ואישור תכנית החלוקה, ובמלאת 120 לקונגרס הציוני הראשון בבאזל.

בסרטון נראה בנימין זאב הרצל וקולו של דוד בן גוריון נשמע למרחוק. בן גוריון צולם כשהוא מכריז על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. לצידם של גיבורי ההיסטוריה כיכבו בר רפאלי, נועה תשבי, משה פרץ, סאבלימינל, דיוויד בלאט, אלי יצפאן, להקת 'קפה שחור חזק' ועוד רבים אחרים.

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, אמר כי "כ"ט בנובמבר הוא תאריך בעל ערך היסטורי עצום- הכרת העצרת הכללית של האומות המאוחדות בזכותו של העם היהודי להקים מדינה יהודית בארץ ישראל. אנו גאים להקרין את רגע ההצבעה על הקמתה של מדינה ישראל – בעיר בה התקיימה ההצבעה היום בדיוק, לפני 70 שנה.

''עלינו להנציח את המאורע המשמעותי שהוביל להקמתה של מדינת ישראל לדורי דורות, ולזכור שדבר אינו מובן מאליו במציאות בה אנו חיים. אני מזמין אתכם להתרגש יחד אתנו ולצפות בסרטון בעמוד הפייסבוק שלנו", הוסיף חגואל.

נציגת ההסתדרות הציונית בארה"ב, ד"ר אסתר סרוק, אמרה כי "חזונו של בנימין זאב הרצל על בית לאומי לעם היהודי היה מקור ההשראה עבורי כנציגת ארגונו של הרצל - ההסתדרות הציונית העולמית בצפון אמריקה, להעז וחלום על מגה אירוע בכיכר טיימס במרכזה של ניו יורק ולשתף את העולם כולו ובעיקר את אזרחי ארה"ב, ידידתה הגדולה של מדינת ישראל, בהחלטה הגורלית באו"ם ששינתה את גורל העם היהודי".