ההפגנה הערב
ההפגנה הערבצילום: Tomer Neuberg/Flash90

אלפי מפגינים הגיעו הערב (מוצאי שבת) למחאת השמאל בתל אביב, תחת השם "צעדת הבושה".

הצעדה מתקיימת על רקע חוק ההמלצות שצפוי לעלות להצבעה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, וימנע מהמשטרה לסכם את חקירותיה בהמלצות להגשת כתבי אישום.

גורמים במשטרה שוחחו עם כלי התקשורת ואמרו כי מעודד לראות את אלפי המפגינים שהגיעו להשתתף בהפגנה נגד מדיניות הממשלה, "מעודד לראות כמה אזרחים באו להביע את זעמם נגד חוק ההמלצות", צוטטו הגורמים בערוץ 10. מדוברות המשטרה נמסר "לא הייתה התייחסות מטעמנו להפגנה בתל אביב".

בין הנואמים בשדרות רוטשילד: פעילי השמאל מני נפתלי ואלדד יניב לצד האלוף במיל' עמירם לוין ממפלגת העבודה, ראש המל"ל לשעבר עוזי ארד ועוד.

חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) שהגיעה להפגנה, אמרה כי "ממשלה שאיבדה את הבושה, סופה לאבד את הציבור. אין, ולא יהיה, קונצנזוס לשחיתות בישראל. הציבור יודע גם יודע שכל סיעות הקואליציה נותנות יד להתנהלות עבריינית שמטרה היא הגנה פרסונלית על ראש הממשלה. קואליציית נתניהו מפנה גב לציבור, וניצבת לצד הקלון והשחיתות תוך רמיסה בוטה של שומרי הסף. אני קוראת לציבור להשמיע את זעקתו כדי שתהדהד במסדרונות הממשלה והכנסת".

יו"ר מפלגת המחנה הציוני, אבי גבאי, קרא הערב לראשי הקואליציה להתנגד לחוק ההמלצות. "מחיר השחיתות כבד. הוא פוגע בביטחון שלנו. ראינו את זה בצוללות. הוא פוגע בחינוך של הילדים שלנו. הוא פוגע בבריאות של ההורים שלנו. השחיתות הזאת מתחילה ונגמרת בחוקים האלה שאתם הולכים לחוקק, זוהי שעת המבחן שלכם. חוק ההמלצות יקבע באיזה צד של ההיסטוריה אתם תירשמו".