שכטר חוגג עם האוהדים
שכטר חוגג עם האוהדיםצילום: ליאת אבשלומי, דף הפייסבוק הרשמי של בית"ר י-ם

שבע שנים לא ניצחה הפועל עכו באצטדיונה הביתי את בית"ר ירושלים. אחרי הורדת שתי נקודות נוספות העונה, הפעם בשל שיתוף של שישה זרים, עכו קיוותה להשיג נקודות מול בית"ר ירושלים במשחק שהתקיים במסגרת המחזור השניים עשר בליגת העל שבכדורגל.

לצערה של עכו, היא לא הצליחה לתרגם את חולשת בית"ר ואת ההרכב הגנתי איתו שיחקה לניצחון, כשבית"ר היא זו שיצאה עם כל שלוש הנקודות כשניצחה בתוצאה 3:1.

אחרי היכולת הרעה שהפגינה מול האלופה בשנתיים האחרונות הפועל באר שבע במחזור הקודם, גם הערב (מוצאי שבת), בית"ר לא סיפקה את משחקה הטוב כששוב הורגש כי מי שעומד בינה לבין כדורגל התקפי ונאה לעין הוא דווקא מאמנה, בני בן זקן.

חילופים הגנתיים של המאמן הירושלמי ובעיקר העדפה של ציון צמח כחילוף ראשון במקומו של בריהון שעלה בהופעת בכורה בהרכב הפותח, ולא את יוסי בניון שנותר להתחמם עד שנכנס לכר הדשא, היא שהביאה את אוהדי בית"ר לקרוא בפעם השניה ברציפות קריאות התפטרות לכיוונו של מאמנם כשאלה אף השליכו שקית גרעינים לעברו של מאמנם.

המשחק דווקא נפתח בבליץ של האורחים מהבירה, כשבדקה ה-9 איתי שכטר כבש בנגיחה מסובבת לשערה של עכו לאחר הגבהה של קלאודמיר פריירה, מה שהיה שערו השישי של החלוץ הירושלמי העונה.

לא עברו 4 דקות ועכו השיבה בשער משלה, מרהיב לא פחות כשלוטם זינו הניף את רגלו ומהאוויר הכניע את בוריס קליימן, שוער בית"ר. מאמן בית"ר הגיב בלחץ לשער השויוון של עכו, והורה לשחקניו להסתגר מאחור ולא לנסות לכבוש שער נוסף.

רק שער מקרי של טל כחילה, בלמה של בית"ר, במה שככל הנראה יהיה שער העונה בליגת העל בכדורגל הביא לשינוי המומנטום מעט ושלח את בית"ר להפסקת המחצית עם יתרון מזערי שאינו מגיע לה בשל הכדורגל החלש שהציגה.

חשבתם שבית"ר תעלה בצורה התקפית יותר למחצית השניה? לא תחת אימונו של בן זקן. זו שוב הסתגרה מאחור, הזמינה את שחקני עכו לתקוף את שערה ורק שער של אנתוני וראן בתוך תוספת הזמן לאחר בישול של אריק סאבו, שלחה אותם מעודדים מהתוצאה אך לא מהיכולת.

בית"ר מנצחת בתוצאה 3:1 את עכו האחרונה בטבלה, ועולה זמנית אל המקום הראשון בטבלת ליגת העל שבכדורגל. עם זאת, אלילת המזל, יכולת השחקנים וזהות היריבה שמנגד הם אלו שעזרו לה לנצח את המשחק למרות חולשת המאמן. ככה זה לא יכול להימשך לעוד הרבה זמן.

צפו בשער העונה:

במשחקים נוספים שהתקיימו הערב במסגרת המחזור השניים עשר בליגת העל שבכדורגל, נפרדו מכבי נתניה והפועל אשקלון בתיקו 1:1, ואילו בני יהודה הביסה את בני סכנין בתוצאה 0:3.