"ילד קסום וכובש לבבות" אמו של רון יצחק קוקיא ז"ל סופדת

לוחם הנח"ל סמל רון יצחק קוקיא בן 19, שנרצח ביום חמישי בערב בפיגוע הדקירה בערד, הובא בצהריים (ראשון) למנוחות. מאות בני משפחה וחברים ליוו אותו בדרכו האחרונה.

שר המדע אופיר אקוניס, אלוף פיקוד מרכז רומי נומה, אלוף פיקוד דרום איל זמיר וראש אט"ל אלוף אהרון חליוה הגיעו להלווייתו שנערכה בחלקה הצבאית בבית העלמין בקריית שאול.

שר אקוניס ספד לרון בשם ממשלת ישראל, "הצבי ישראל על במותיך חלל - איך נפלו גיבורים. עם ישראל מרכין ראשו על הרצח הנפשע. ילד שהחל את מסע חייו שנגדעו על ידי מרצחים. השמחה של רון נקטעה, אנו חיים במציאות קשה ומאתגרת וכוחות הביטחון עושים הכל כדי לשים את ידיהם על המרצחים והם ייתפסו. הם ייתפסו וישלמו מחיר יקר על המעשה הנפשע שלהם".

אביו של רון יצחק קוקיא הי"ד: המדינה לא עושה די להילחם בטרור

"רון חונך לאהוב", ספד בועז, אביו של החייל, "מדינת ישראל לא עושה מספיק להילחם באויבים שלה. אני קורא לכל הזרמים להיות יותר מאוחדים ויותר סבלניים".

אמו של רון נפרדה בכאב ואמרה: "ילד קסום שלי, נסיך ומלך, צנום ומרשים וכובש לבבות דרשת וקיבלת תמיד חיבוק. לך לדרכך בני, מלאכים יקבלו את פניך בשטיחי פרחים".

אחותו ספדה גם היא, "אני מתפללת שמישהו יעיר אותי מהסיוט הזה. כל כך שמחת לחזור הביתה, לקידוש של אמא ביום שישי. זה כל כך לא מגיע לך - ילד תם ומקסים שלי. איזה עולם אכזר זה שלוקח אותך, איזה עולם אכזר שמשאיר אותנו בלעדיך. אנחנו כבר לא ארבעה אחים, נותרנו שלושה. איפה שלא תהיה עכשיו - אני מחבקת ומנשקת אותך".

במערכת הביטחון עדיין חוקרים את הפיגוע הרצחני בערד ביום חמישי האחרון. על פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום אך אמש חלה התפתחות משמעותית. בפיגוע נרצח רון יצחק קוקיא הי"ד, לוחם נח"ל בן 19 מתל־אביב. הוא נמצא כשהוא מוטל בתחנת אוטובוס מול מרכז קניות ברחוב הקנאים בעיר בעוד המחבלים נמלטו מהזירה. כוחות גדולים של משטרה עורכים מצוד לאיתור החשודים באמצעות כוחות רכובים, כלבנים ומסוק משטרתי. משפחתו של החייל הסכימה לתרום את קרניות עיניו.