הר הזיתים
הר הזיתיםצילום: יוני קמפינסקי

למעלה מחמישים חברי הוועד הבינלאומי להגנה על הר הזיתים יגיעו השבוע לישראל לצורך הקמת שדולה בכנסת להגנה על הר הזיתים.

חברי הוועד, אישי ציבור מיהדות ארה"ב שמסייעים רבות למלחמה בוונדליזם והביטחון המעורער בהר הזיתים, החליטו על הקמת השדולה יחד עם חברי כנסת מכל הסיעות הציוניות.

מי שמובילים את הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים הם האחים מנחם ואברהם לובינסקי, שהוריהם נקברו בהר וצרם להם הקושי לעלות לקברי ההורים.

גם חבר הוועד פסח לרנר שנכדתו נקברה בהר הזיתים, ניתקל בקושי לפקוד את הקבר בגלל טרור האבנים בדרך להר הזיתים.

מי שיעמוד בראש השדולה החדשה הוא יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור, שאמר "אני מברך וגאה להיות יו"ר השדולה הגדולה ביותר בכנסת להגנה על הר הזיתים, אליה הצטרפו 65 ח"כים מכל סיעות הבית.

''מיום הקמת השדולה צומצמו מספר חילולי הקברים באחוזים משמעותיים ואנחנו רק באמצע הדרך. בכל מחיר נשמור על כבוד הנפטרים הקבורים במקום ועל ביטחון המבקרים'', הבהיר ח''כ בן צור.

יו"ר הועד הבינלאומי להגנה על הר הזיתים, מנחם לוביסנקי, אמר כי "זהו מהלך תקדימי היסטורי, משום ששדולה זו נהפכה לקונצנזוס בין מפלגתי הכולל את חברי הכנסת הרבים ביותר מכל הקשת הפוליטית, מלבד חברי הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת.

''מהלך זה מראה את חשיבות של שימור ופיתוח הר הזיתים, במטרה לאומית ובין לאומית, ליהודים מהארץ ומכל רחבי העולם". עוד אמר לובינסקי כי "אין עוד נושא פוליטי שכזה שאיגד בו כל-כך הרבה חברי כנסת וזכה לקונצנזוס כזה גדול מכל גווני היהדות בעולם".

הוועד הבינלאומי נוסד בשנת 2010. הוא אחראי לשיפור דרמטי בביטחון בבית הקברות ההיסטורי. כתוצאה ממאמציו, התקינה הממשלה יותר מ-170 מצלמות מעקב, פתחה תחנה משטרה, שיקמה יותר מ-20 אלף קברים והקימה חומה סביב בית הקברות. פעילויות אלו שיפרו את המצב הביטחוני והגדילו את מספר המבקרים בהר הזיתים.