חוטובלי והרב ברוד
חוטובלי והרב ברודצילום: דוברות

בכנס נשים ענק שנערך הערב (א') במסגרת אירועי שבוע החסידות בבנייני האומה, הפתיעה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי כשהתמקמה בעמדת המראיינת וערכה ''ראיון'' עם דובר חב"ד הרב מנחם ברוד.

כך התנהל הראיון של סגנית השר עם הרב ברוד:

חוטובלי: "שלום הרב ברוד. זה כבוד גדול בשבילי להיות כאן, באירוע הכל-כך מרשים הזה. אנחנו נמצאים כאן כאילו בעולם מנותק ממה שקורה בתקשורת הישראלית. יש כאן אי של שפיות שנמצא בבנייני האומה, ופה מגיעים לכאן המון אנשים בשביל ללמוד חסידות.

"עכשיו, לי יש קשר ארוך שנים לחסידות וללימוד חסידות, ורציתי לשאול אותך: מה הופך את התורה הזאת לכל כך רלוונטית, שככה נפוצה כל כך הרבה, לכל כך הרבה אנשים גם היום?".

הרב ברוד: "למעשה, במקורות של החסידות נאמר שעם ישראל בתקופת הבעל שם טוב היה במצב של התעלפות. כאשר אדם מתעלף קוראים בשמו. לכן הקדוש ברוך הוא קרא לעם ישראל על-ידי הבעל שם טוב ושלח אותו - ובזה הוא נתן קריאת התעוררות: 'ישראל! עם ישראל, תתעורר!'.

"החסידות היא כוח לעורר את הנשמה - לתת לנו חיות, לתת לנו התלהבות. החסידות נותנת לנו תשובות לאתגרים של הדור שלנו, ובאמת אנחנו רואים היום, איך שבאמת המוני בית ישראל מכל החוגים, מגלים בחסידות את הכוחות ואת העוצמות כדי להתמודד עם האתגרים של הזמן שלנו".

חוטובלי והרב ברוד בכנס י''ט כסלו

חוטובלי: "זה ממש נכון. ומאחר והוא שליח חב"ד, אני אגיד לו תודה על כל הדברים הטובים שחב"ד עושים לכל הישראלים שמטיילים ברחבי העולם. אני נתקלת בזה במשרד החוץ, ואתם עושים הרבה טוב למען כל הישראלים שבחו"ל".

הרב ברוד (בחיוך): במידה ןמשרד החוץ צריך עזרה - יש יותר שליחי חב"ד מאשר שגרירים של המדינה...".

חוטובלי: "זה נכון, האמת שכן... אבל בסוף אנחנו מדינה קטנה...".

הרב ברוד: "אבל זו לא תחרות!".

חוטובלי: "תודה רבה!".

הרב ברוד: שיהיה בהצלחה, תצליחי בעבודה שלך, את עושה עבודה חשובה ביותר!

הרב משה שילת, המנוע החי מאחורי שבוע החסידות ויריד החסידות, אמר לסגנית השר חוטובלי, לאחר שהביעה באוזניו את התפעלותה לנוכח התופעה שהולכת ומתעצמת משנה לשנה: "מה שאנחנו רואים כאן זו הצלחה שלא בידי אדם.

''60,000 איש צפויים לנהור לכאן השבוע - מכל גווני הקשת הישראלית - בתופעה שאין לה שום הסבר בדרך הטבע, זה משהו שהוא לגמרי בידי שמים, שמראה את הכוח של האדמו"ר הזקן, בעל התניא, והרבי מלובביץ'".

הרב שילת אמר לחוטובלי כי "בשנים האחרונות, במסגרת הפעילות שלנו העוסקת בחסידות ובלימודה, אנחנו נוכחים לראות שדמויות הענק של האדמו"ר הזקן ואדמו"רי חב"ד עד לרבי, כמו גם תורת החסידות בכלולתה - הופכים להיות רלוונטיים יותר מאי פעם לחיי היהודים בכלל, ותושבי ארץ ישראל בפרט, וזה קורה בכל השכבות, בכל החוגים ובכל הרמות".

הכנס שנערך הערב פתח את שבוע החסידות בבנייני האומה שמתקיים זו השנה ה-14 לכבוד חג הגאולה י"ט כסלו - יום גאולתו של מייסד חסידות חב"ד בעל התניא ממאסרו לפני 219 שנה.

באירוע השתתפו כ-4,000 נערות, תלמידות אולפנה ובנות מדרשה. המפגש המצולם עם סגנית השר נערך באולם של יריד ספרי החסידות, שמכיל 2,800 מ"ר של ספרי חסידות. מדובר ב-800 כותרים הנמכרים במחיר מסובסד. כ-60,000 איש צפויים להשתתף השבוע באירועי החסידות בבנייני האומה.