אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעהצילום: נתי שוחט, פלאש 90

פורד קווין קוטס, תושב מיזורי שבארה"ב, חשוד בכך שאיים בהטמנת פצצות נגד בתי כנסת ומרכזי קהילה יהודיים באזור קנזס סיטי ובוושינגטון. קוטס בן ה-25 גם תקף את הסוכן הפדרלי שנשלח לתשאל אותו.

ב-24 באפריל השנה התקבלה בבית הכנסת "אוהב שלום" שבוושינגטון שיחה לפיה 66 פצצות יתפוצצו בבניין בהמשך השבוע.

במשך מספר ימים בחודש יולי, התקבלו איומי פצצות טלפוניים במוסדות יהודיים באוזר קנזס סיטי, כולל המרכז הקהילתי (JCC) באוברלנד פארק, בית הכנסת בית שלום באוברלנד פארק, ובית הכנסת קול עמי בקנזס סיטי.

באחד המסרים שהושאר בתא הקולי של בית כנסת נאמר: "אתם, כולכם, הבעיות במדינה הזו... הלוואי שתמותו כולכם באש... אני שונא אתכם בכל ליבי... תמותו ותישרפו".

לאחר האיומים על בתי הכנסת, אדם שהזדהה כ"פורד ג'וסף הולוויי" שלח מסר מקוון ל-FBI בו אמר שהוא עצמו האיש מאחורי האיומים על בתי הכנסת. הוא סיפר ל-FBI היכן הוא מתגורר, וקרא להם לבוא ולנסות לעצור אותו – אך הבטיח שינסה להרוג כמה מהם לפני שהם יהרגו אותו.

בירור של ה-FBI הגיע אל אמו של קוטס, שאמרה שהוא משתמש לעתים בשם הולוויי וכי הוא סובל מבעיות נפשיות. כאשר סוכני ה-FBI באו לעצור אותו, הוא תקף אחד מהם בעזרת מעדר, ופגע בידו. בגין תקיפה זו הוגש נגדו כתב אישום, שעלול לעלות לו ב-20 שנות מאסר.

סוכנות הידיעות JTA דיווחה כי קוטס טרם הואשם בהאשמות הקשורות לאיומים.