תוקפים. ראשי שדולת ארץ ישראל ח"כ יואב קיש וח"כ בצלאל סמוטריץ'
תוקפים. ראשי שדולת ארץ ישראל ח"כ יואב קיש וח"כ בצלאל סמוטריץ'צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראשי שדולת ארץ ישראל, חברי הכנסת יואב קיש (ליכוד) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הגיבו בצהריים (שני) בחריפות להחלטתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות להוציא צו על תנאי נגד חוק ההסדרה.

לטענתם, "החלטת בג"ץ החריגה להוציא צו על תנאי לחוק ההסדרה ללא כל דיון בטענות כבדות המשקל שהוצגו, הן בתשובת הממשלה - הן בתגובת הכנסת, ואפילו בחלקים מתשובת היועץ המשפטי לממשלה - מעידה כאלף עדים שמבחינתו המשחק מכור".

"בהחלטה תמוהה זו העמיד בג"ץ את עצמו בשורה אחת עם העותרים, תוך זלזול מופגן בטיעוני המשיבים, ותוך הפניית עורף בוטה להזדמנות הפז שהכנסת העבירה לידו - לחדול מהרס ועקירה מיותרים ואכזריים כמו זה המתרחש בימים אלה בנתיב האבות", הוסיפו השניים.

נזכיר כי חיות קבעה בנוסף שבהרכב השופטים שידון בחוקתיותו של חוק ההסדרה ישבו תשעה שופטים. למשיבים לעתירות נקצבו למעלה מחודשיים וחצי להשיב להן.

מתנועת רגבים נמסר בתגובה להוצאת הצו על תנאי נגד החוק, "מדובר בתקדים חמור ומסוכן, המערער את סמכותה של הכנסת, הרשות המחוקקת של מדינת ישראל. אנו קוראים לכנסת לקדם את חקיקת פסקת ההתגברות שתחזיר את האיזון הראוי בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת"