שחקני מכבי ת"א. יזכו בגביע פעם נוספת?
שחקני מכבי ת"א. יזכו בגביע פעם נוספת?צילום: קובי גדעון, לע"מ

מי תזכה בתואר הראשון לעונת 2017/18 בכדורגל הישראלי, מכבי ת"א או הפועל באר שבע? כלל ידוע הוא כי משחקי גמר גביע הטוטו שבכדורגל נערכים באופן קבוע באצטדיון נייטרלי. השנה, לאור מצוקת האיטצדיונים וזהות היריבות, נקבע כי קבוצה אחת מבין שתי העולות למשחק הגמר תהנה ממנו במיוחד, כשזה יתקיים באצטדיונה הביתי של מכבי ת"א, אצטדיון היהלום שבנתניה.

האצטדיון בנתניה כבר זכה לארח את משחקי גמר גביע הטוטו בשנים האחרונות, אך היה זה ללא אחת מהקבוצות הבייתיות.

לדברי מנהלת הליגות, קיומו של משחק הגמר באצטדיון היהלום שבנתניה הגיע לאחר התייעצות עם נציגי שתי הקבוצות "שביקשו לאפשר לקהל גדול ככל שניתן להגיע ולחזות בגמר".

כרטיס למשחק יעלה 50 שקלים בקופות לפני עמלה, כשלדרומים מבאר שבע יהיה יום מנוחה אחד יותר מזה של התל אביבים, שמארחים בשנים האחרונות בנתניה בשל שיפוצו של אצטדיונם הביתי, אצטדיון בלומפילד שצפוי להסתיים בשנים הקרובות.

הגמר ייערך ב-14 בדצמבר, יום חמישי הבא, והמנצחת שתניף את הגביע תקבל גם מענק כספי של 1.3 מיליון שקלים.

המשחק לא יהיה רק בין האלופה לסגניתה, כי אם גם בין מחזיקת הגביע בשנה האחרונה, הפועל באר שבע שניצחה בגמר אשתקד בתוצאה 4:1 את עירוני קריית שמונה וזכתה בגביע בפעם השלישית בתולדותיה, לבין מי שתקווה שלא לאפשר לדרומיים להיצמד אליה ולמכבי חיפה, מכבי פתח תקווה והפועל פתח תקווה, שזכו ארבע פעמים בגביע הטוטו של הליגה הבכירה.

האם זו תהיה הזכיה החמישית של הצהובים מת"א שיצליחו להתאושש מהעונה הרעה שלהם עד כה עם תואר ראשון מעודד, או שבאר שבע, שכבר ניצחה העונה את התל אביבים הצהובים במשחק העונה הראשון ביניהן לעונת 2017/18, תשווה את מספר הזכיות ליריבה המרה?