דיון ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בנושא קצבאות הנכים פוצץ היום (שלישי) לאחר שאחד מפעילי הנכים קרא לעבר נכה שהעידה כי היא בעד המתווה: "תעמדי בצומת".

יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף וח"כ אילן גילאון דרשו להוציאו מהאולם, ואז החלה התנגדות של מספר פעילים, אשר כללה מכות ואף ניסיון דקירה בין פעיל אחד לשני באמצעות עט. סדרני הכנסת השתלטו על המהומה.

יו"ר הוועדה הודיע כי הישיבה הסתיימה וכי ישקול את קיום הישיבות הבאות ללא השתתפות חלק מהפעילים. "נמשיך לעשות טוב", אמר בתום הישיבה.

חלק מהפעילים הודיעו עם ההודעה על סיום הישיבה: "נחזור לחסום כבישים כבר היום".

כבר בתחילת הישיבה נאלץ ח"כ אלאלוף להפסיק אותה, זאת לאחר שאחד הפעילים קרא לעבר ח"כ מאיר כהן (יש עתיד): "סתום את הפה", וסירב לצאת מהאולם.

שר הרווחה, חיים כץ, יצא במחאה מהאולם ואיתו אלאלוף ושאר חברי הכנסת. לאחר כרבע שעה חודש הדיון, במהלכו התפרצו פעילי נכים לעבר חברי כנסת ויו"ר ההסתדרות: "מכרתם אותנו, לא נסכים לפעימות".

השר כץ התייחס למתווה קצבאות הנכים ואמר בדיון "אנחנו לא נוציא מפה שכר מינימום. אנחנו צריכים להיות ריאליים. במסגרת היכולות שלנו, נביא הצעת חוק פחות טובה שתכסה את כלל האוכלוסיות".

אולם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן אמר "על הצעת החוק שהוגשה על ידי השר יש ויכוחים תקציביים גדולים, ואם הם יסתיימו זה יהיה בעוד שנתיים. לכן ביקשתי שהצעות החוק הפרטיות של חברי הכנסת גילאון, קיש ואלהרר יידונו. נעשה תיקונים לפי המתווה שהוסכם. עד השבוע השלישי של דצמבר החוק הזה יעבור, על מנת שבחודש ינואר אנשים יקבלו את הפעימה הראשונה. אני לא יכול להמתין יותר לממשלה".

"זה רגע לא קל לכולנו", אמר ח"כ אילן גילאון (מרצ) "אני נשבע שלא אשקוט יום עד ששכר מינימום יתקבל ככתבו וכלשונו, אבל אני מבין באיזה מציאות פוליטית אני נמצא. יכול להיות שהבחירות יתקרבו; לא אקח צ'אנס בגלל האגו שלי. אני רוצה ציפור אחת ביד. אני רוצה להתחיל לראות בינואר כסף זורם לתוך הבנק. אני מרכין ראש וקורא את המציאות".

אלכס פרידמן יוזם מאבק הנכים ויו"ר "נכה לא חוצי בן אדם" הגיב לאלימות בכנסת ואמר "בגלל אלימות של מספר קיצוניים נמנע דיון וקידום העלאת קצבאות הנכות".

שר הרווחה חיים כץ מסביר על הסכם הנכיםדוברות שר הרווחה