אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: אריה מינקוב

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט שלא לפתוח בחקירה נגד העיתונאי יוסי קליין שפרסם ב"הארץ" מאמר שכלל ביקורת חריפה נגד הציונות הדתית והשתלחות כלפי דתיים לאומיים.

כזכור, קליין כתב במאמרו כי "הדתיים הלאומיים מסוכנים יותר מהחיזבאללה, יותר מנהגים דורסים וילדות עם מספריים. את הערבים אפשר לנטרל, אותם לא''.

לאחר פרסום המאמר, פעיל זכויות האדם שי גליק מארגון ''בצלמו'' פנה ליועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה בגין הסתה לאלימות.

המשנה לפרקליט המדינה עו"ד נורית ליטמן השיבה לגליק בשם היועמ"ש וכתבה כי ''לאחר שבחנו את הדברים, מסקנתנו היא שאין מקום לפתוח בחקירה במקרה זה, שכן אין במאמר קריאה לעשיית מעשה אלימות או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות, תמיכה בו או הזדהות עמו''.

''נראה שדברי הכותב אינם אלא הבעת ביקורת, אשר גם אם חריפה היא במידת מה, חוסה תחת חופש הביטוי במדינה דמוקרטית'', טוענת המשנה לפרקליט המדינה.

כזכור, פרסום המאמר בחודש אפריל האחרון חולל סערה במערכת הפוליטית, וזכה לגינוי מצד ראש הממשלה נתניהו, שרים וחברי כנסת מכל הקשת הפוליטית.

"המאמר ב'הארץ' מביש והזוי. הם איבדו את זה לגמרי", תקף נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו. "הציבור הדתי לאומי הוא מלח הארץ, בניו ובנותיו משרתים בצה״ל ובשירות הלאומי למען מדינת ישראל וביטחון ישראל. אני גאה בהם כמו רוב אזרחי המדינה. ״הארץ״ צריך להתנצל".

שר החינוך בנט אמר אז, "תמיד כשאתה חושב שעיתון הארץ כבר הגיע לשיא השפלות, הוא מצליח להפתיע עם שפל חדש. לא לדתיים הלאומיים, לא לשמאלנים, לא לערבים ולא לאף מגזר מגיע כתב שטנה מנאץ ונואל כזה. רגע לפני שזה יעלה בדם".

יו"ר האופוזיציה הרצוג כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הערבים נוהרים=הדתיים הלאומיים, מסוכנים=שופטים, אמנים ועיתונאים שמאלנים. מאסנו מהכללות! זה מקומם וזה מקומם. מאמרו של יוסי קליין ראוי לכל גינוי".