דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

היממה האחרונה מתאפיינת בגל חמור וקיצוני של הסתה ברשות הפלשתינית ובמזרח ירושלים נגד נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בעקבות כוונתו להכריז הערב על הכרה אמריקאית בירושלים כבירת ישראל.

בין מפגני ההסתה התפרסם ביממה האחרונה עיבוד ממוחשב לצילום ובו נראה לכאורה הנשיא האמריקאי כשהוא מוטל על הקרקע וירוי בראשו ובבטנו וחולצתו מוכתמת בדמו.

בניגוד לעיבודי מחשב מוכרים בהם נעשה שימוש נגד אישים בארה"ב ובישראל העיבוד הממוחשב של צילום זה נראה מקצועי מאוד וברמה גבוהה מאוד.

הצילום המדובר מופיע בעמוד הפייסבוק המוגדר כשייך לסילוואן, עמוד פייסבוק שמספר העוקבים בו מתקרב למאה אלף. בתנועת 'לך ירושלים' החושפת את הצילום הקשה מציינים כי לא ברור מי האדם או הגורם העומד מאחורי העמוד ומי מפעיל אותו.

יו"ר התנועה, מאור צמח, מציין כי הצילום המדובר הוא חלק מהסתה מתמשכת וגוברת בשעות האחרונות במזרח ירושלים נגד ארה"ב ונשיאה. בין השאר הוא מצטט מתוך הודעה שפרסם משרד החינוך של הרש"פ, הודעה שהתפרסמה לקראת יום זה שהוגדר כיום זעם וניתן לראותה כחלק מהמנוע המוביל את גל ההסתה.

בהודעת המשרד הפלשתיני נאמר כי יום הזעם נקבע ויצוין "בכל בתי הספר מתוך סירוב לעמדה האמריקאית בנוגע לירושלים ולהחלטה הצפויה בנוגע להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים או להכרזה עליה כעיר הבירה של הכיבוש".

במהלך היום ובהנחיית משרד החינוך של הרש"פ התקיימו פעילויות שונות במוסדות החינוך הפלשתיניים על מנת להביע גינוי כלפי ההחלטה האמריקאית, נישאו נאומי תלמידים נגד הממשל האמריקאי ובנוסף התלמידים נדרשו לעמוד דקת דומייה בשל ההתפתחויות.