מחאת משפחת תמם נגד התיאטרון הערבי
מחאת משפחת תמם נגד התיאטרון הערביצילום: יוסי צור

אורטל תמם, אחייניתו של החייל משה תמם הי"ד שנרצח על ידי מחבלים, זועמת על ההחלטה של עיריית חיפה להעביר תקציב של 1.2 מליון ש"ח לתיאטרון אל מידאן שהעלה את ההצגה 'הזמן המקביל' על מהמחבל שרצח את משה הי"ד.

אורטל אומרת בשיחה עם ערוץ 7 כי "זו החלטה שערורייתית וקשה לנו גם כמשפחה וגם כאזרחית מדינת ישראל. הייתה כאן שחיתות בהחלטה כששינו בעצם את ההגדרות של מי אמור לקבל את התמיכה כדי שהתאטרון יעמוד בקריטריונים".

היא חשה שהפוליטיקאים בגדו בהם ברגע האמת, "יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר שהוא מתנגד להעברת הכספים וגם ישראל ביתנו, אז פתאום בגלל לחץ של ראש העיר בעבור חופן מצביעים או בשביל להישאר בקואליציה מעבירים החלטה כל כך קשה, אני מבינה שזאת שנת בחירות אבל לאן נעלמו הערכים? יש לנו תחושה מאוד קשה שהזניחו אותנו".

לדבריה תיאטרון אל מידאן לא שינה את מטרותיו, "הם ממשיכים לנהל מחאה נגד צה"ל ולקיים בתיאטרון אירועי BDS, אין שם שום תרבות ערבית אלא הצגות על רוצחי חיילים ופגיעה בחיילי צה''ל.

''זו שחיתות של עיריית חיפה שמעבירים להם כספים, זו תככנות ועסקנות פוליטית מהדרגה הנלוזה ביותר. החליטו למכור את הערכים בעבור חופן קולות. מממנים כאן תיאטרון שאסף כספים למימון מחבלים בכלא, לאן הגענו?

''אני אשמח אם הציבור יצטרף אלינו למחאה ויכתוב לכל חברי המועצה שתמכו בהעברת הכספים לתאטרון הזה", מוסיפה תמם.

תגובת עיריית חיפה: ''מועצת העיר מאשרת בתחילת כל שנת כספים תבחיני תמיכה כאשר כל מוסד ציבור שעומד בתבחינים אלה זכאי לקבל תמיכה. תיאטרון אל מידאן עמד בכל הקריטריונים המקצועיים שנקבעו על ידי מועצת העיר ואושר על ידי המפקח המקצועי. התמיכה אושרה במועצת העיר בהתאם לנוהל תמיכות''.