מבצע 48. מטר וקצובר
מבצע 48. מטר וקצוברצילום: מירי צחי. נשים בירוק

תנועת הריבונות, מיסודה של 'נשים בירוק', תשיק היום (ראשון) מבצע התרמה ארצי להמשך קידום הריבונות ביהודה ושומרון ובקעת הירדן כתכנית מדינית מעשית.

לקראת השקת המבצע שתתקיים בשמורת 'עוז וגאו"ן' שבגוש עציון חושפת התנועה את הסרטון שילווה את היום המיוחד, ובו דגש על המשימות אותן שמה לה התנועה כיעד לתקופה הקרובה תחת הכותרת 'הופכים חזון למציאות'. ימי ההתרמה ייפתח עם כנס בנושא הריבונות בו ירצו הרב ברוך אפרתי, קרוליין גליק, ערן בר טל, ויורם גינזבורג.

מבצע ההתרמה יתפרס לאורך שתי יממות כאשר במידה וייתרם בו סכום היעד שנקבע הוא יוכפל בידי קבוצת תורמים. בתנועה מעירים ומציינים כי אם לא יגיע סכום התרומות ליעד המתוכנן ההתרמה כולה תבוטל.

ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, רואות חשיבות מיוחדת בקיומו של המבצע דווקא בימים אלה. "לנוכח התגובות הסוערות בעולם ובשמאל הישראלי ולנוכח החשש שנצטרך "לשלם" עבור הכרתו של הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, בירושלים כבירה ישראלית, מתברר מחדש הצורך לחזק ולמנף את תכניתו המדינית של הימין בישראל, תכנית הריבונות".

"אם לרגע נדמה היה שההתפכחות מרעיון חלוקת הארץ והקמת מדינת טרור בליבה מובילה להתנערות מרעיונות מסוכנים שכאלה, מתברר בימים האחרונים שלמרות המחיר הכבד ששילמה ישראל על עצם העלאת רעיונות מסוג זה יש מי שעדיין מנסים לקדם צעדים הרי-אסון שכאלה הן במדינות אירופה והן בשמאל הישראלי. לפיכך אנחנו בתנועת הריבונות מוצאים לנכון דווקא בתקופה זו לחדש את תנופת קמפיין הריבונות המעניקה רוח גבית מהעם למובילי צעדי הריבונות בכנסת ובממשלה".

קצובר ומטר קוראות לציבור ההולך ומתרחב של תומכי הריבונות להתגייס למבצע ההתרמה ולקמפיין כולו.