עדות מקומית: מקום 1
עדות מקומית: מקום 1צילום: נועם מוסקוביץ

אירוע הצילום המרכזי בישראל שהתקיים במוזיאון ארץ-ישראל, תל-אביב, בתערוכה לצילומי עיתונות, קבע את תמונת השנה השייכת לצלם נועם מושקוביץ.

התמונה צולמה בעת פינוי עמונה והיא מתעדת את כוחות הביטחון פורצים את דלתות בית הכנסת ב- 2 לפברואר השנה.

מנימוקי חבר השופטים, שגית זלוף-נמיר: "בחירה המצביעה על ההתפכחות שלנו אל מול תפקידו המדווח של הצילום, שאליו התווספה מודעות לכוחו כמבנה מציאות ומעצב דעה. תצלום זה חושף, בין היתר, את המבט הכפול: מחד המציאות כ'משחק מול מצלמה', ומאידך- היכולת של הצלם, עדיין, 'לתפוס את הרגע' ולחשוף מנגנון זה; לחשוף את אחורי הקלעים של אותה מציאות."

למעלה מ-7000 תצלומים הוגשו לתחרות המקדימה השנה, ע"י 280 צלמים. חבר שופטים בלתי תלוי, המורכב מאנשי מקצוע מובילים מתחומי הצילום, האוצרות והתקשורת בחר בעבודותיהם של 65 צלמות וצלמים, 207 תצלומים ו-5 עבודות וידאו אשר יוצגו ב-7 קטגוריות התערוכה: חדשות, טבע וסביבה, דת ואמונה, חברה וקהילה, ספורט, אורבניזם ותרבות וסיפור מצולם.

מתוכן, נבחרו תמונת השנה וסדרת השנה. מהתערוכה משתקפת מציאות החיים באזורינו, אירועים שבלטו בתקשורת בשנה החולפת, לצד אירועים בעלי חשיבות חברתית ואנושית גבוהה.

לצד התערוכה לצילומי עיתונות, תוצג תערוכה מיוחדת לזכרו של מיכה קירשנר ז"ל, שהיה צלם פורץ דרך ומורה נערץ. בתערוכה, מספר עבודות בולטות, תמונות שהיו סימני דרך בקריירה המפוארת שלו ועם הזמן הפכו לאיקונות בתרבות הישראלית.

"עדות מקומית" היא פלטפורמה ייחודית להצגת צילום עיתונאי ודוקומנטרי באופן שונה מאמצעי המדיה המקובלים.