פיגוע דקירה בכניסה לתחנה המרכזיתדוברות המשטרה

נשיאת ארגון ''שורת הדין'', עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, התייחסה הערב (ראשון) לפיגוע דקירה הקשה בירושלים, ולעובדה שהמחבל רמז בפייסבוק כי בכוונתו לבצע פיגוע טרור נגד יהודים.

''גם היום המחבל בפועל הוא זה שביצע את פיגוע הדקירה, אבל פייסבוק היא זאת שנתנה לו את הסכין'', אמרה דרשן לייטנר.

''לצערנו התביעה נגד פייסבוק על סך מילארד דולר, שאנו מנהלים בבתי משפט בארה"ב ממשיכה לצבור עוד ועוד קורבנות של חפים מפשע ופייסבוק לא מוצאים לנכון לעצור את ההסתה המובילה לרצח אצלם בדפים''.

דרשן לייטנר הדגישה, ''מה שלא ילך מרצון יתבצע על ידי החוק. הפיגוע היום מוכיח כמו פיגועים אחרים נוספים שתחילתו של כל פיגוע מתחיל בפייסבוק''.

כאמור, המחבל הערבי שביצע את פיגוע הדקירה בתחנה המרכזית בירושלים, בו נפצע קשה מאוד המאבטח אשר אלמליח (46), כתב בפייסבוק כי הוא מתכוון לבצע פיגוע טרור.

"למען אללה קמנו, מבוקשנו הוא להניף את הדגל, מי ייתן ודתנו שוב תהיה נשגבת ושמסגד אלאקצא שוב יהיה מפואר", כתב המחבל בעמוד הפייסבוק שלו מספר שעות לפני שביצע את הפיגוע.

הוא הוסיף בפוסט שפרסם, "ישפכו נא את דמנו - ערכו נמוך כשהוא נשפך למען המולדת שלנו, למען ירושלים ולמען מסגד אלאקצא".

המחבל, יאסין אבו אל-קרעה, תושב שכם כבן 24 שהה באופן לא חוקי בישראל. הוא החזיק באישור שהייה למרחב התפר מסביב לירושלים אך לא לעיר עצמה, ולמעשה שהה בירושלים בניגוד לחוק.

מחקירת הפיגוע עולה כי בשעה 14:15 הגיע המחבל לכניסה הראשית של התחנה המרכזית ברחוב יפו. בעודו עומד בעמדת הבידוק טרם כניסתו לתוך מתחם התחנה, הוריד את מעילו, שלף סכין שהיתה ברשותו ודקר מאבטח בפלג גופו העליון.

מיד לאחר מכן נמלט בריצה לאורך רחוב יפו. מאבטח שהבחין בפיגוע דלק אחריו והפילו ארצה, אזרח שהבחין בהם סייע למאבטח ויחד עם שוטרים שהוזעקו לזירת הפיגוע השתלטו על המחבל.

כאמור, בפיגוע נפצע באורח קשה מאבטח של התחנה המרכזית, אשר אלמליח (46), שמאושפז בבית החולים שערי צדק בבירה.