נאווה בוקר
נאווה בוקרצילום: חזקי ברוך

סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ נאוה בוקר (הליכוד), דורשת מראש עיריית חיפה, יונה יהב, לבטל ''אירוע נכבה המוני'' שייערך בסוף השבוע בסינמטק חיפה.

את האירוע מוביל ארגון השמאל הקיצוני "זוכרות", ולדברי בוקר מדובר ב''ארגון אנטי ישראלי ותומך חרם אשר משתתף באופן פעיל באירועי חרם ומפיץ את דיבת המדינה רעה''.

במכתב ששלחה ח"כ בוקר לראש העיר חיפה, היא כתבה כי ''הארגון פועל במלוא מרצו כדי להפיץ את נרטיב הנכבה השקרי, לפיו מדינת ישראל ביצעה טיהור אתני בערים ובישובים רבים במהלך מלחמת העצמאות. הארגון נמנע באופן שיטתי מלהציג את האמת לאשורה לפיה הערבים הם אלה אשר פתחו במלחמה להשמדת בארץ ישראל, ולהשמדת החלום הציוני.

''כידוע לך במהלך אותה מלחמת קיום, צה"ל הביס את אויביו בכללם את ערביי ארץ ישראל שלחמו לצד מדינות ערב. במהלך המלחמה ובסופה, חלק מסוים מתוך האוכלוסייה הערבית בחר לעזוב את שטחי המדינה'', כתבה בוקר.

חברת הכנסת מזכירה לראש העיר כי ''בימים אלו מדינת ישראל נאבקת למען ההכרה הבינלאומית בזכותנו ההיסטורית על שטחי המולדת. הממשלה עושה מאמצים עילאיים על מנת לחזק את שמה של המדינה ואת תדמיתה''.

בוקר דורשת מיונה יהב לבטל את האירוע לאלתר. ''מתן במה ציבורית לארגוני החרם נגד ישראל ובמה לנרטיב השקרי אותו הם נושאים בפיהם, מהווה, לא פחות, מתמיכה גלויה באויבנו. אני קוראת לך לבטל באופן מידי את האירוע''.

תגובת עיריית חיפה: אין מדובר באירוע עירוני או שממומן — או מפורסם —בדרך זו או אחרת על ידי העירייה. יחד עם זאת, הנושא נמצא בבדיקה משפטית.