טקס הענקת פרסי סוקולוב
טקס הענקת פרסי סוקולובצילום: יעל צור

טקס הענקת פרסי סוקולוב נערך הערב (ראשון) במרכז ענב לתרבות ובהשתתפות חבר השופטים, כלות וחתני הפרס וזוכי הפרס משנים קודמות.

פרס סוקולוב לתקשורת האלקטרונית הוענק השנה לנדב איל ואיתי אנגל, פרס סוקולוב לעיתונות כתובה מטעם עיריית תל אביב-יפו הוענק השנה ליואל מרקוס ולד"ר רונן ברגמן, ופרס דוש לקריקטורה מטעם עיריית תל אביב-יפו הוענק השנה לערן וולקובסקי.

פרס סוקולוב לעיתונות הכתובה והאלקטרונית על-שם נחום סוקולוב, הוא פרס בסך 18,000 ש"ח המוענק מטעם ומתקציב עיריית תל אביב-יפו לעיתונאים מצטיינים.

הפרס מוענק החל משנת 1956 לעיתונאים בתחום העיתונאות הכתובה, ומשנת 1981 גם לעיתונאים בתחום התקשורת האלקטרונית. בשנים האחרונות מחולק ביחד עם פרס סוקולוב גם פרס דוש למציירי קריקטורות.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר בטקס כי "העיתונות והתקשורת במדינת ישראל הם עדיין עיתונות ותקשורת חופשיות אבל כבר היום הן אינן חופשיות מפחד. העיתונים ועיתונאים כבר מפחדים וכתבים ועורכים מעידים על קיומה של צנזורה עצמית של סיפורים ראויים שאינם מתפרסמים''.

לדבריו, ''המציאות המטרידה הזאת מחייבת התייצבות נחושה לימין העיתונות מצד כל מי שמאמין בתפקיד החיוני שיש לעיתונות בחברה דמוקרטית.

''חובתה לחשוף את השחיתות הפושה במקומותינו ומכרסמת באמות המוסר שלנו; חובתה להביע ביקורת נוקבת בכל מקום בו היא נדרשת; חובתה לסקר גם את הקולות המתנגדים לשלטון או לזרם המרכזי וכו'''.

חולדאי הוסיף כי מעמד הענקת פרס סוקולוב לעיתונות כתובה ואלקטרונית, ''מהווה הזדמנות טובה לחזור ולהצהיר על מחויבותה של העיר תל אביב-יפו, ביתם של רוב כלי התקשורת בארץ להגן בכל כוחה על חופש העיתונות. כשם שכעיר תרבות היא רואה מחובתה להגן על חופש היצירה והביטוי בתחומי האמנות.

''אך ההגנה הטוטלית, שלה זכאית העיתונות הישראלית מפני מסע הדה-לגיטימציה שמנהלים נגדה גורמי השלטון בארץ - אין פירושה הגנה גם מביקורת מוצדקת על איכותה, הלא פעם מאכזבת, של העיתונות שלנו ועל ריבוי פגמיה''.

''ארבעת חתני פרס סוקולוב לשנת 2017 מוכיחים שגם בעידן הקשה והמאתגר הזה אפשר לעשות עיתונות של איכות ושל תרבות, ברוחו של נחום סוקולוב, אבי העיתונות העברית המודרנית", הוסיף ראש העיר תל אביב.