שיינברג בהארכת מעצר
שיינברג בהארכת מעצרצילום: Basel Awidat/Flash90

משפחתו של עזרא שיינברג, לשעבר ראש ישיבת אורות האר"י בצפת, שוקלת להגיש תביעת נזיקין ודיבה נגד שלוש נשים שהתלוננו בגין עבירות אינוס ומעשי סדום, שלא נכללו בכתב האישום המתוקן, כך מדווח "ישראל היום".

כתב האישום המתוקן הוגש במסגרת עסקת טיעון - שהושגה בין הפרקליטות לסנגורו של שיינברג, עו"ד מנחם רובינשטיין - בתום הליך גישור פלילי שאליו נשלחו שני הצדדים, ולאחר שההגנה המציאה ראיות חדשות ומשמעותיות. אלה הובילו לכך שכתב האישום המתוקן שבו הודה שיינברג אינו כולל עוד את העבירות החמורות ביותר שיוחסו לו בתחילה: אונס ומעשי סדום.

מקורבים למשפחה סיפרו ל"ישראל היום" כי חודשים בודדים אחרי ששיינברג נעצר, הגישו נגדו שלוש הנשים תביעות אזרחיות, בדרישה לפיצויים בסך מיליוני שקלים במצטבר בגין האונס שביצע בהן לכאורה.

לטענת מקורב למשפחה, "מי שנפגעה מהתביעות האזרחיות הללו בצורה הקשה ביותר היתה המשפחה של הרב, שלא נחשדה בשום עבירה. מייד אחרי שהתביעות הוגשו, עוקלו הבית של המשפחה וכל חשבון בנק שהרב היה מורשה חתימה בו, לרבות חשבון הבנק של המשפחה. הדבר הזה הכניס את המשפחה למצוקה כלכלית מאוד קשה".

"עד היום המשפחה גרה בשכירות בבית קטן מאוד והיא ירדה ברמת החיים בעקבות העיקולים של הבית ושל חשבון הבנק", סיפר מקורב למשפחה, "היום הם מצליחים להתקיים הרבה בזכות הסיוע הכלכלי שנותנים להם בני המשפחה המורחבת. הם לא רוצים לנקום, אבל הנזק הכלכלי שנגרם להם הוא משמעותי מאוד, וכעת הם שוקלים ברצינות לתבוע את מי שגרם לכך ולתבוע ממנו לפצות אותם על העוול שנגרם להם".