"הסכין פגעה בלב"

בבית החולים שערי צדק בירושלים מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ המאבטח אשר אלמליח בן ה-46 תושב הישוב אדם זאת לאחר שנדקר בליבו על ידי מחבל ערבי בתחנה המרכזית בעיר.

רופאי בית החולים וצוותי מד"א מגדירים את מצבו כנס גדול, "שתי דקות בלבד הפרידו בין חייו של אשר למותו שכמעט היה בלתי נמנע", אמר הצוות הרפואי בבית החולים ובמגן דוד אדום.

הפעילות המהירה בזירת הפיגוע מיד לאחר הדקירה הקשה, הטיפול המהיר בליבו השותת דם והטיפול בחדר הטראומה של בית החולים הצילו למעשה את חייו של אלמליח.

אלמליח, יתום משני הוריו, וששת אחיו הגיעו לבית החולים זמן קצר לאחר הפיגוע. אשתו לשעבר ובנו אופק עשו את דרכם מיד לאחר הפיגוע מטבריה לירושלים.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי המחבל יאסין אבו אל-קרעה, בן 24 מאזור שכם, הגיע לכניסה הראשית של התחנה המרכזית שלף סכין שהיתה ברשותו, דקר מאבטח ונמלט כשהוא רץ לאורך רחוב יפו.

אזרח שהבחין בו כשהוא נמלט רץ אחריו יחד עם שוטר שהיה בסמוך למקום והם השתלטו עליו. המחבל, בן 24, נעצר והובא לחקירה ביחידה המרכזית. אל-קרעה מחזיק בהיתר עבודה במרחב קו התפר, אך אין לו היתר שהייה בתחומי ישראל הקטנה.

לאחר הפיגוע התגלה כי המחבל רשם בעמוד הפייסבוק שלו: "למען אללה קמנו והרמנו את הדגל, להחזיר את הפאר לדת ואת הכבוד לאל-אקצא. דמנו יישפך, דמנו זול למענכן מולדתנו וירושלים".

במהלך הלילה פעלו כוחות צה״ל מהחטיבה המרחבית ״הבקעה והעמקים״ ושב״כ במרחב פרעה ממנו יצא המחבל שביצע את פיגוע הדקירה אתמול בתחנה המרכזית בירושלים. הכוחות הגיעו לביתו של המחבל על מנת לתחקר את משפחתו ולחפש חומרי הסתה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיגר אתמול איחולי החלמה לאלמליח במהלך ביקורו בצרפת. "אנחנו נילחם בטרור הזה, הוא לא דורש סיבה, הסיבה היא הקיום שלנו, עצם היותנו שם ולא סיבה זו או אחרת. אנחנו כבר רואים זאת הרבה שנים בהרבה אירועים ואנחנו נמשיך להילחם בטרור".