נתניהו ומוגריני
נתניהו ומוגריניצילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (שני) עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני.

במסיבת עיתונאים משותפת בבריסל אמר נתניהו כי הוא "מצפה שרוב מדינות האיחוד האירופי יכירו בירושלים כבירת ישראל. הגיע הזמן שהפלסטינים יכירו במדינה היהודית ובבירתה ירושלים".

"אנחנו מעוניינים בשלום עם הפלסטינים עוד לפני הקמת המדינה. מאז ומעולם הותקפנו בלי קשר לטריטוריה אלא בגלל התנגדות למדינת יהודים", אמר נתניהו והוסיף כי "הפלסטינים מכחישים את ההיסטוריה שלנו. ירושלים היא בירת העם היהודי כבר 3,000 שנה וגם האו"ם ואונסק"ו מתכחש לאמת ההיסטורית הזאת. מה שטראמפ עשה זה לשים את העובדות על השולחן"

"השלום מבוסס על המציאות, השלום מבוסס על הכרה במציאות, ואני חושב שהעובדה שירושלים היא בירת ישראל ברורה היטב לכל אלה מביניכם שמבקרים בישראל, רואים היכן נמצא משכן הכנסת שלנו, היכן נמצא משכן הממשלה שלנו, המשרד שלי, משרד הנשיא, בית המשפט העליון. ירושלים היא בירתה של ישראל. איש אינו יכול להכחיש זאת. זה אינו סותר את השלום. זה מאפשר את השלום כיוון שההכרה במציאות היא מהות השלום, היא עמוד התווך של השלום".

ראש הממשלה הוסיף במסיבת העיתונאים כי "ישנו כעת מאמץ של הממשל האמריקני להציג תכנית שלום חדשה. אני חושב שצריך לתת סיכוי לשלום, אני חושב שצריך לראות מה מונח על השולחן ולראות אם אפשר לקדם את השלום, אבל ישנו מקום אחד שממנו צריך להתחיל – להכיר במדינה היהודית".

נתניהו הדגיש בדבריו כי "אירופה וישראל הן שותפות חשובות בשלושה תחומים מרכזיים - בתחום הביטחון, בתחום השגשוג ובתחום השלום. בביטחון, המודיעין הישראלי מנע עשרות פיגועי טרור, רבים מהם על אדמת אירופה, ואני חושב שחיים של אנשים רבים ניצלו תודות לאותו שיתוף פעולה שהוא מוכר היטב לשירותי הביטחון של ממשלות אירופיות רבות. אנו נמשיך לעשות זאת כחלק ממאבקנו המשותף נגד טרור".

מוגריני אמרה כי האיחוד תומך בפתרון שתי המדינות. "ירושלים היא בירת שתי המדינות – הישראלית והפלסטינית. זאת עמדת האיחוד האירופי. אנו נמשיך לא להחליט לגבי מעמד ירושלים עד שהוא ייקבע במשא ומתן".

"האיחוד האירופי מגנה בחומרה כל מתקפה על יהודים בכל מקום בעולם, ועל אזרחים ישראלים. הסלמה תהיה מתנה לקיצונים", הוסיפה.

נתניהו ומוגריני
נתניהו ומוגריניצילום: אבי אוחיון, לע"מ