שוטר לאחר הפיצוץ
שוטר לאחר הפיצוץצילום: רויטרס

מקור בזרועות אכיפת החוק של ארה"ב מסר לרשת CNN כי המחבל שפוצץ מטען צינור בניו יורק היום (שני) סיפר לחוקריו שפעל בתגובה לפעולות צה"ל בעזה.

המחבל הוא אקייד אולה, בן 27, אזרח בנגלדש שהגיע לארצות הברית לפני כשבע שנים והתגורר בברוקלין. ארבעה בני אדם נפצעו בפיגוע.

מטען הצינור המאולתר שנשא התפוצץ בטרם עת בזמן שעבר במעבר תת-קרקעי בתחנת "Port Authority", ליד הטיימס סקוור במנהטן. בתדרוך לכתבים אמר מפקד משטרת ניו יורק ג'ון אוניל כי אולה פעל כנראה לבדו.

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, אמר ששמע מספר גרסאות לגבי מניעיו של אולה וכי כרגע, אין לו אמון רב באף אחד מהן. "זה לא משנה" מה גרם לאולה לכעוס, הוסיף. "יש הרבה אנשים זועמים ואנחנו צריכים להתחיל להסתכל על הנגישות שלהם" למידע על הכנת פצצות וכד'.

סוכנות הידיעות "אי-פי" דווחה כי אולה פעל בהשראת דאע"ש. היא ציטטה מקור המקורב לחקירה שמסר שהוא הגיע לארה"ב עם אשרת כניסה מסוג F-4, הניתנת למי שיש להם קרובי משפחה במדינה.

מדירתו של אולה בקעו ביומיים האחרונים קולות רמים של מריבות. כך סיפר ל-CNN אלן בוטריקו, שבבעלותו הבניין הסמוך לבניין בו מתגורר אולה. לדבריו, אולה "לא היה ידידותי בכלל". עוד סיפר כי אחותו של אולה מתגוררת בקומת הקרקע של הבניין, ואחיו גר בקומה העליונה.