יריד השירות הלאומי
יריד השירות הלאומיצילום: ארנון בוסאני

כ-7,000 תלמידות כיתה י"ב מכל רחבי הארץ הגיעו היום (שני) להיכל הפיס "ארנה" בירושלים, שם נערך יריד השירות לאומי של מנהלת השירות הלאומי ומנהל החמ"ד במשרד החינוך.

היריד התקיים בסימן "שירות עם שליחות", ומטרתו היא לאפשר לשמיניסטיות להיחשף לכל מקומות ההתנדבות הפתוחים בפניהן לקראת שנת השירות הלאומי.

היריד אירח את עמותות השירות הלאומי ומקומות השירות, לפי תחומי ההתנדבות השונים. פסקל ברקוביץ, רוחמה בן יוסף ובת גלים שער הרצו בפני המשתתפים, ויובל דיין ואודי דוידי הופיעו על הבמה.

לאירוע המרכזי הגיעו שר החינוך נפתלי בנט, שר החקלאות והממונה על השירות הלאומי-אזרחי אורי אריאל, מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי שר-שלום ג'רבי, ראש מנהל החמ"ד ד"ר אברהם ליפשיץ ומנהלים ממשרד החינוך.

בתום היריד הוענקו תעודות הוקרה לשלוש מתנדבות בשירות הלאומי, על פועלן והתמדתן מעוררת ההשראה.

השר אריאל אמר כי ״השירות הלאומי הוא הסיירת החברתית של מדינת ישראל והוא חשוב כמו שירות צבאי. השנה עשינו היסטוריה כשחוקקנו בכנסת את חוק השירות הלאומי אזרחי שקובע כללים להתנדבות ואנחנו ממשיכים באופן מתמיד לפעול לשיפור התנאים של המשרתים ולא בכדי מספרם של המתנדבים בשירות הלאומי-אזרחי גדל מדי שנה.

"אני גאה על כך שהשקנו לפני כשבוע את סיכת 'מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי' ומעתה מתנדבים יחלו ללכת עם סיכות אלו כמעין סיכת סיירת שתחולק לכל 18,000 מתנדבי השירות הלאומי אזרחי״.

השר אריאל הוסיף, ״יריד זה חושף אתכם, המתנדבים לעתיד, למגוון ההזדמנויות הרבות בהן אתם יכולים לתרום למדינה ולחברה במסגרת השירות הלאומי האזרחי ואני בטוח שכל אחת ואחד מכם ימצא את השליחות שמתאימה לו ביותר. עלו והצליחו״.

שר החינוך בנט אמר לבנות השירות הלאומי כי "יסוד מדינת ישראל זו ההתנדבות השליחות והמסירות, ובפיסגת פירמידת ההתנדבות והשליחות זה אתן בנות השירות הלאומי".

"אומרים בתקשורת 'אלה לא משרתות', מה זה לא משרתות? אתן בפסגת השירות הלאומי בישראל", הדגיש בנט והוסיף, "בשם ממשלת ישראל ובשם מדינת ישראל כולה אני רוצה לומר לכל אחת ואחת מכן, גם לתלמידות בדרך להתנדבות ובעיקר לבנות השירות הלאומי - אנחנו מצדיעים לכן".

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי, אמר כי "השירות הלאומי הוא הפרויקט הלאומי של מדינת ישראל ועלינו לסייע לבנות למצות את האפשרויות העומדות בפניהן להתנדבות משמעותית, איכותית ומספקת- הן למדינה ולחברה והן למתנדבת.

''קיום היריד מאפשר לאלפי המשתתפים להיחשף למגוון אפשרויות ההתנדבות, לקבל מידע על הפעילות ועל התנאים ולאפשר קליטה מוצלחת וקלה יותר עבור המתנדבים. הפעילות נעשית כחלק מהצעדים שאנחנו מקיימים בברכתו של השר אורי אריאל ויחד עם עמותות השירות הלאומי במטרה להקל ולהשוות את תנאי השירות, ביניהם ביטוח חיים למתנדבים, טיפולי שיניים בחינם, נסיעות חינם בתחבורה הציבורית ודברים נוספים", פירט ג'רבי.

ראש מנהל החמ"ד ד"ר אברהם ליפשיץ ציין כי "מתוך רצון להקל על הבנות לקראת השירות הלאומי ולחשוף אותן להיצע הנרחב של מקומות ותפקידי השירות הלאומי בתחומים השונים, ולאחר שבשנים האחרונות התקיימו ירידים אזוריים לקראת השירות הלאומי, השתתפנו ביריד יחד עם שאר הגורמים הרלוונטיים מתוך רצון להנגיש מקומות לשירות לאומי משמעותי עבור בוגרות החמ"ד".

צילום: ארנון בוסאני