רצים לזכרו של דרור, היום
רצים לזכרו של דרור, היוםצילום: דוברות הר חברון

במועצה האזורית הר חברון התקיים היום (שני) 'מרוץ דרור' ה-13 לזכרו של אל"מ דרור ויינברג הי"ד, אותו יזמה ומארגנת ישיבת בני עקיבא לחינוך סביבתי סוסיא בשיתוף המועצה.

במרוץ השתתפו כאלף רצים בקטגוריות שונות ביניהם תלמידי ישיבת סוסיא והמכינה הקדם צבאית יתיר, ותושבים מרחבי הר חברון. גם חיילים נטלו חלק במרוץ, יחידת מגלן וגדוד 890 שבעבר היו תחת פיקודו של המג"ד דרור וינברג.

מזג האוויר המצוין אפשר לרצים בני כל הגילאים להשתתף במרוץ שהוזנק בישוב כרמל והסתיים כעבור 10 ק"מ בישוב סוסיא. הרצים הגיעו להשתתף ולכבד את זכרו של אל"מ ויינברג שנפל לפני כחמש עשרה שנים בקרב עם מחבלים בסמטת הגבורה בחברון. המרוץ התקיים תחת אבטחה מוקפדת של הצבא והמשטרה בשל המתיחות הביטחונית.

במקומות הראשונים לנשים זכו רננה שרייבר (1:04) לרצות עד גיל 17 ועינב עוזרי (1:00) מגיל 17 ומעלה. בקטגורית הגברים ברצים מעל גיל 60 זכה יצחק קומריאן (1:07) בן ה78 ומקום ראשון ברצים עד גיל 13 זכה דרור הגר (49:00) שנקרא ע"ש דרור ז"ל ברצים עד גיל 15 במקום הראשון הגיע נוה גנוד (44:00) את שיא המרוץ עשה אייל טרם בזמן שיא של 37:49.

את הגביעים והמדליות למנצחים העניקו אביו של דרור אורי ויינברג ובת שבע הופרט אמו של דרור יחד עם ראש המועצה יוחאי דמרי ואל"מ איציק כהן מפקד חטיבת יהודה.

הרב נעם פרל, ראש הישיבה התיכונית בסוסיא שמארגנת מידי שנה את המרוץ והתפרסמה בחודש האחרון בראש רשימת התיכונים עם אחוזי גיוס מרשימים לקרבי אמר בטקס "הכל אצלנו מתחיל בבית המדרש וכמו שדרור אהב את בית המדרש משם צמח ומשם שתה את הערכים כך אנחנו מגדלים את התלמידים שלנו משם הם מקבלים את הערכים ומשם הם יוצאים עם המוטיבציה הגדולה"

ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי הודה בדבריו לרצים ואמר "תענוג גדול לראות את העוצמה והעיניים הבורקות של החבורה הצעירה בדרכם למטרה. חבורה שלוקחת את הגבורה היהודית בדרך שדרור ציווה לנו. המועצה תמשיך לתמוך ולהיות שותפה במרוץ הנפלא שמחבר ברגליים את מאות הרצים לרוח הגדולה שנושבת בין הרי חברון. אנחנו מודים לכוחות הביטחון על השקעה והשותפות בקיום המירוץ מידי שנה".

הזוכים במירוץ היום
הזוכים במירוץ היוםצילום:דוברות הר חברון
רצים בנופי הר חברון
רצים בנופי הר חברוןצילום: דוברות הר חברון