הרב שטיינמן
הרב שטיינמןצילום: יעקב כהן, פלאש 90

מאות אלפי יהודים צפויים ללוות בדרכו האחרונה את מנהיג הציבור הליטאי-חרדי הרב אהרן לייב שטיינמן זצ"ל, שהסתלק הבוקר לבית עולמו.

מסע ההלוויה של מנהיג הציבור הליטאי ייצא ב-12 בצהריים מביתו ברחוב חזון איש 5 בבני ברק בדרכו לבית העלמין פוניבז', שם ייטמן לצד רעייתו.

הרב שטיינמן הורה בצוואתו לסיים את מסע ההלוויה בתוך שש שעות מפטירתו.

מוסדות חינוך חרדים רבים מכל רחבי הארץ, מהציבור הליטאי והחסידי, ביטלו את סדר היום והורו לתלמידיהם להשתתף בהלוויה.

למרות שמנהג ה'קריעה' בבתי אבלים נהוג רק אצל קרובי משפחה, רבנים בציבור הליטאי, ביניהם הרב חיים קנייבסקי קרעו קריעה 'בשם ומלכות' עם היוודע דבר פטירתו. כך גם נהגו חברי הכנסת של 'דגל התורה'.

משטרת ישראל נערכת במקביל לאבטחת ההלוויה. מהמשטרה נמסר כי החל מהשעה 10:00 יחל וויסות ודילול של כניסת כלי רכב לשני הכיוונים המובילים לבני ברק מהכבישים הבאים : כביש 4 מכיוון צומת רעננה למשמר השבעה; כביש 1 ממחלף בן שמן לכיוון קיבוץ גלויות; כביש 5 ממחלף קסם לכיוון צומת מורשה; כביש 20 ממחלף גלילות לכיוון מחלף דב הוז; כביש 471 לכל אורכו לשני הכיוונים.

בבני ברק יסגרו לתנועה הרחובות הבאים: רבי עקיבא, חזון איש, השומר, ירושלים, עזרא, נחמיה, הרב שך, הושע, אשל אברהם, הרב פובורסקי, הרב פדרו, אלימלך וכל הרחובות הסמוכים להם.

עוד הובהר כי לא תתאפשר הגעה של כלי רכב פרטיים להלוויה. "הציבור מתבקש לעשות שימוש בתחבורה ציבורית", נמסר מהמשטרה.

גם צוותים רפואיים של מגן דוד אדום ושל איחוד הצלה נערכים בתגבור כוחות באזור. מאות חובשים ופרמדיקים של מד"א, וחוליות של מגישי עזרה ראשונה עם אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועי מד"א ורכבי הצלה ייעודיים יאבטחו רפואית את מסע הלוויתו של הרב שטיינמן.

במד"א קראו לציבור המשתתפים להצטייד בבקבוקי מים, להישמע להוראות המארגנים, להימנע ממצבי דוחק וטיפוס על גדרות ומקומות מסוכנים, ולנהוג למקום במשנה זהירות.