מבקש בתחינה. הרב נבנצל
מבקש בתחינה. הרב נבנצלצילום: אריאל לואיס

במכתב תקיף ששיגר לרב קנייבסקי מבקש רב הרובע היהודי, הרב אביגדור נבנצל, לפעול לביטולו של אירוע הדלקת נרות בין דתית המתוכננת להתקיים במתחם התחנה הירושלמי בליל שביעי של חנוכה.

"פונה אני בזאת בצער גדול ובלב קרוע ומרותח על שהראוני עכשיו מה שמתפרסם בחוצות כי יש מגמה חמורה שבה רוצים לעשות מסיבות חנוכה מעורבת של יהודים ערבים ונוצרים בחסות עיריית ירושלים".

מוסיף הרב נבנצל וכותב: "לדאבון ליבי הדבר לא נעצר על ידי הגורמים האמונים לטפל בזאת מטעם יראי ה' וחושבי שמו בכנסת ובמועצת העיר".

הרב מציין במכתבו כי הדברים החלו בחיפה ולאחר שלא זכו לתגובה ומחאה הגיעו גם לירושלים. עוד מדגיש הרב נבנצל כי האירוע מתקיים בחסות העירייה ובמימונה במתחם התחנה "וקוראים לזה הדלקת נרות בין דתית ועניינה מסיבת חנוכה בראש חוצות עם רבנים כמרים ושאר מרעין בישין. והרי כל עניין חנוכה נולד ממלחמות החשמונאים נגד עבודה זרה, ואיך אפשר לעשות מסיבת חנוכה מעבודה זרה".

בעקבות כל זאת מבקש הרב נבנצל מהרב קנייבסקי "בתחינה" כלשונו "להורות לחברי הכנסת הרב גפני והרב מקלב שליט"א לבטל את החרפה הזו ולהסיר את חרון ה' מעמנו עוד קודם שעניין זה יהפך לתופעה גדולה שיהיה הרבה יותר קשה לעצור את זה אחר כך".

על דבר האירוע ומחאתו של הרב נבנצל דיווח הפעיל החברתי אפרים הולצברג.