הצעצועים באתר אמזון
הצעצועים באתר אמזוןצילום מסך: אמזון

מנואל הגל, אזרח גרמניה, השיק עצומה פומבית נגד "אמזון" בטענה כי אתר המכירות המקוון מוכר בובות בצורת לגו המציגות "חיילים" הלובשים מדים נאציים כגון מדי אס.אס וורמאכט.

על פי הגל, הצעצועים מיוצרים על ידי חברה גרמנית בשם CustomBricks ודומים באופן מפתיע לבובות לגו קטנות האהובות במיוחד על ילדים.

"הצעצועים מייצגים קצינים וחיילים של ארגון הוואפן-אס.אס ובכך מעניקים לגיטימציה לנציונאל סוציאליזם. הם עלולים לעודד ילדים לקבל את אחד המשטרים הלא אנושיים ביותר בהיסטוריה. מצמרר לדמיין כי דמויות כאלו עלולות בקרוב לשכב מתחת לעץ חג המולד ולהיות בידיהם של ילדים קטנים", הוסיף.

חברת "לגו" הדנית, המייצרת דמויות המזכירות את אלו הנמכרות ב"אמזון", מיהרה לפרסם הודעה כי לא מדובר בבובות מתוצרתה וכי היא מתנגדת בתוקף למכירת בובות בלבוש נאצי.

"חברת 'לגו' אינה מעניקה תמיכה או חסות למוצרים כאלו, ההיפך הוא הנכון. באופן כללי אנו נוקטים בכל הצעדים הדרושים על מנת שלצרכנים מעולם לא יהיה ספק במוצרים שלנו", נמסר בהודעת "לגו" שפורסמה ברשת BBC.

בדף המכירות של "הבובות הנאציות" באתר "אמזון" כתבו אנשי החבר הגרמנית המייצרת אותן כי "הצעצועים אינם מתאימים לילדים מתחת לגיל 7, ומצריכים פיקוח של מבוגר". חברת CustomBricks, יצרנית הבובות השנויות במחלוקת, מייצרת ומוכרת גם חיילים וכלי רכב משוריינים המעוצבים בסגנון צבאות בנות הברית במלחמת העולם השנייה.

שימוש בסמלים נאציים כגון צלב קרס, צלב הברזל או העיט, וכן עידוד הנאציזם נחשבים כעבירה פלילית על פי החוקה הגרמנית וגוררים עונשים הנעים בין קנסות גבוהים למאסר בפועל.