"להעמיד במקום את בעלי חברת טבע"חזקי ברוך

ח"כ דב חנין מתייחס היום (רביעי) בשיחה עם ערוץ 7 להודעת חברת טבע כי תפטר כל עובד שני של החברה בישראל.

"זוהי הכרזת מלחמה על ציבור העובדים במפעלי החברה בפריפריה - בקריית שמונה, בנאות חובב, וביישובים נוספים", אמר חנין.

הוא הוסיף כי "במשך שנים העניקה הממשלה ל'טבע' הטבות מס אדירות בשווי מיליארדי שקלים, בטענה שהחברה 'מייצרת מקומות עבודה'. עכשיו מסתבר שאין שחר לסיפור הזה: החברה ממשיכה לייצר רווחים לבעליה, אבל את העובדים הם זורקים הביתה. לממשלה הזו אין כל כוונה להעמיד את בעלי החברה במקום, ולדרוש מהם חזרה את מיליארדי השקלים שקיבלו, כדי להשתמש בכסף הזה לייצור פתרונות תעסוקה בגליל ובנגב".

לדבריו, "אנחנו לא מחכים לממשלה: בשבוע הבא אביא להצבעה בכנסת את הצעת החוק להשבת כספי הטבות למדינה, שנועדה להבטיח שאת המתנות שבעלי החברה קיבלו - הם גם יחזירו. לא נאפשר שמקופת הציבור יצאו כספים שיעשירו קומץ, בשעה שאלפי משפחות נשלחות להתמודד עם אבטלה".

היום הודיע יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, על כינוס הוועדה בשבוע הבא לדיון דחוף בנושא מהלך הפיטורין.

הוא אמר כי הובטח לו שלא יפוטרו עובדים וכי יפעל ככל יכולתו יחד עם חברי הוועדה למנוע כל נזק למשפחות העובדים למרות מצבו הקשה של המפעל.

יו"ר הועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ קראה לשר האוצר כחלון וליו"ר ההסתדרות ניסנקורן "לא לעמוד מנגד שעה שאלפי עובדים מושלכים הביתה עם פיצויים עלובים במיוחד, לנקוט יד קשה כלפי הנהלת טבע, ולהבהיר לה כי מהלך אלים של פיטורים המוניים, לא רק שלא יחסוך כסף לחברה, אלא יעלה לה פי כמה וכמה, וכי יש להם מספיק כלים לעשות זאת".

יחימוביץ' גילתה כי מנכ"ל טבע, קאר שולץ, קיבל השבוע רכב חדש מסוג יגואר שעלותו מיליון ושלוש מאות אלף שקלים. "זהו סימבול בוטה לתפישה המעוותת של הנהלת החברה. גם נפטרת בקלות מעובדיה, גם מרפדת את בכיריה בסכומי עתק ובפינוקים, וגם בו בזמן שואבת הטבות של עשרות מיליארדים מהמדינה". גם הוועדה לביקורת המדינה תקיים בשבוע הבא דיון חירום בעקבות גל הפיטורין בחברת טבע.