סמל מרסלו פרז דה לירה
סמל מרסלו פרז דה לירהצילום: דובר צה"ל

בפיקוד הדרום התקיים אמש (שלישי) טקס המצטיינים בפעילות המבצעית בפיקוד הדרום.

הטקס התקיים במתכונת זו לראשונה בחג החנוכה וזאת כאות הוקרה והערכה לגבורה והאומץ של המצטיינים בפעילויות המבצעיות השונות במהלך השנה האחרונה.

בקטגוריה האישית, נבחר סמל מרסלו פרז דה לירה, לוחם מגדוד 50 של חטיבת הנח״ל, לקבל תעודת הערכה ממפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, על תפקודו באירוע מבצעי.

בחודש אוקטובר האחרון, בזמן שמירה בצומת הגוש בגזרת החטיבה המרחבית עציון הבחין מרסלו בדמות חשודה מתקרבת אליו. מרסלו מיד הודיע על כך ברשת הקשר ופתח בנוהל מעצר חשוד.

לאחר שהזהיר את החשוד פעמיים לעצור, דרך מרסלו את נשקו. המחבל החל לרוץ לכיוונו עם חפץ ביד, ומרסלו ירה בו כדור אחד בלבד שניטרל את המחבל במיומנות רבה מבלי לפגוע באנשים נוספים. צומת הגוש היא צומת הומה אדם בכל שעות היממה, יכולת הדיוק של מרסלו בנטרול המחבל מנעה פגיעה בתושבים הרבים הנעים על הצירים בשעות אלו.

סיפורו של מרסלו מתחיל בברזיל, שם הוא נולד. בילדותו גדל על סיפורי אימו בהם תיארה את ארץ ישראל, כנער חלם לעלות ארצה, להתגייס ולתרום את חלקו, וכאשר נפטרה אמו הוא החליט לעשות מעשה, להגשים את החלום ולשרת כלוחם קרבי בחטיבת הנח״ל.

מרסלו מספר לערוץ 7, ״עשיתי את המוטל עליי. אני בטוח שכל לוחם אחר בחטיבת הנח״ל ובצה״ל בכלל היה עושה את אותו הדבר. להגן על אזרחים זו המשימה של הצבא שלנו, ובשביל זה התגייסתי״.