הרב שטיינמן זצ"ל
הרב שטיינמן זצ"לPhoto by Yaakov Naumi/Flash90

תא"ל במיל' יהודה דובדבני, שהקים את חטיבת גבעתי ואת גדוד "נצח יהודה", מספר לערוץ 7 על הפגישה הלילית שקיים עם הרב שטיינמן זצ''ל לפני עשרים שנה.

"כשהקמנו את הנח"ל החרדי לאחר שקיבלנו את ההסכמה לכך מהרמטכ"ל אמנון ליפקין שחק, התוודעתי במשך שנה שלמה לתופעות של הנוער החרדי הנושר, לאלה שלא לומדים בישיבות שמכונים 'היושבים על הברזלים', וככה למדתי על כל הגוונים והמרקם החברתי המורכב.

''היו לי בתקופה הזאת שני נערים שעזרו לי וכמובן צוות של רבנים חרדים שהלך איתי וככה אספנו באותם ימים שלושים חבר'ה חרדים שהתגייסו לגדוד נצח יהודה, אבל הרגשתי שאני חייב לקבל קודם ברכה מגדולי התורה".

את הפגישה עם הרב שטיינמן הוא לא ישכח, "אחד הרבנים שלוו אותי סידר לי פגישה עם הרב שטיינמן באחת בלילה. עצרנו את הרכב ליד הבית ואני רואה טור של אברכים מחכה ליד ביתו. עברנו אותם ונכנסנו לבית. שמעתי את כולם מתלחששים 'מי זה מי זה', כי כולם שחורים ואני עם מעיל חום שונה מכולם.

''הגענו לדלת ופותח לנו אותה אחד האברכים. נכנסתי לחדר של הרב ומאוד התרגשתי, ראיתי חדר צנוע ופשוט, שולחן פשוט ומסביב ספרים, הרב ישב זקוף עם עיניים מבריקות וחכמות ופאות יפות, הדרת כבוד נשקפה ממנו ואתה מרגיש את החכמה והסמכות שיש לו.

דובדבני התפעל מכך שהרב ידע עליו הכול, "סיפרתי לרב שאני מקים עכשיו את גדוד נצח יהודה ושאני רוצה להכניס נוער חרדי לצבא, כאלה שלא לומדים, שעזבו את הישיבות ויעשו צבא שנתיים ועוד שנת לימוד מקצוע וככה יוכלו להקים משפחה ממקום טוב יותר.

''אמרתי לרב שזה יהיה בלי בנות, אוכל גלאט כשר, שיעורי תורה ואוירה חרדית. גמרתי לדבר, הוא הסתכל עלי ואז אחרי שגמרתי להסביר הוא פותח את הדברים ומדבר איתי בכלל על ההיסטוריה המשפחתית שלי, על אבא שלי משה דובדבני שלמד בישיבה בגרודנא שבליטא, נלחם בלטרון והיה מ"פ של המעפילים בקרב של לטרון והוא יודע את כל הסיפור על האבא שלי שהיה גם נעדר מאז כחמישים שנה עד שמצאו אותו בקבר אלמוני בנחלת יצחק.

הרב שטיינמן דיבר ביידיש ובעברית, ודובדבני לא הצליח להסתיר את התרגשותו. "יצאתי מהחדר ואני שואל את הרב שאיתי, 'רגע, לא הבנתי האם הוא נתן לי ברכה או לא'. מרוב התרגשות לא שמעתי. אז הוא אומר לי 'יהודה לא הבנת, קיבלת ברכה להקמת הנח"ל החרדי'

"שאלתי אותו - 'איך ידעו מזה שקיבלתי ברכה?', אז הוא אמר לי 'לא ראית שסגרת את הדלת והיא שוב נפתחה פעמיים? הראשונים שהיו בתור העבירו את הדברים לכל התור ועוד חצי שעה כל בני ברק תדע מההחלטה של הרב'.

''ובאמת הברכה הזאת נתנה לי את הכוח להכניס את אותו נוער חרדי לנח"ל החרדי ולמעגל העבודה ובזכות הרב עד היום עברו בגדוד נצח יהודה יותר מחמישה עשר אלף בני נוער חרדים לוחמים שלאחר מכן גם נכנסו למעגל העבודה ולמרות כל המהומות של הפלג הירושלמי הקטן יש בסך הכול התקדמות''.

דובדבני מדגיש כי ''הרב שטיינמן ראה את אחדות עם ישראל ואת חיזוק תורת ישראל והיה לאיש שקבע את הקו של שילוב הציבור החרדי במדינה ועל כך אני מוקיר אותו".