השיווק הדיגיטלי הפך בחמש השנים האחרונות לאחד מאמצעי השיווק החיוניים ביותר עבור כל בית עסק (קטן, בינוני או גדול) המעוניין ליהנות מכל היתרונות הנלווים למהלכי השיווק המתרחשים בתוך מרחבי הרשת בכל רגע נתון. שיווק דיגיטלי הוא למעשה הגדרה כללית למגוון רחב של פלטפורמות קיימות באמצעותן ניתן לפעול למטרות קידום, פרסום ושיווק במרחבי הרשת, כאשר בין יתר הפלטפורמות העומדות לרשותכם תוכלו למצוא את: תחום הפרסום והקידום הממומן והאורגני במנועי החיפוש, אתם תחום ה-SOCIAL MEDIA המיועד למטרות פעילות שיווקית ברשתות החברתיות השונות, תחום התוכן המיושם באמצעות קמפיין תוכן שיווקי בפורטלים הגדולים ברשת, תחום פרסום סרטוני תדמית ומכירה באתרים השונים ובאתרי וידאו ייעודיים דוגמת יוטיוב, תחום יחסי הציבור באינטרנט ויצירת מוניטין חיובי וכדומה, תחום השיווק הישיר המיושם באמצעות ניוזלטרים ומערכות הפצה לדברי דואר אלקטרוני ועוד מגוון רחב של טכניקות שיווק אותן ניתן ליישם בפלטפורמות השונות העומדות לרשותכם במרחבי הרשת.
יתרונותיו של השיווק הדיגיטלי
בניגוד לאפיקי המדיה המסורתיים (רדיו, עיתונות, טלוויזיה, שלטי חוצות, פליירים וכדומה) בהם ההתקשרות בין המפרסם לקהל לקוחותיו הייתה מבוססת על פנייה חד ערוצית (כלומר, המפרסם חושף את "מרכולתו" לקהלי היעד השונים במטרה שאילו יבצעו פעולת רכישה או כל פעולה נדרשת אחרת בהתאם למטרות הפרסום), השיווק הדיגיטלי מבוסס ברובו על תקשורת דו ערוצית במסגרתה הלקוח נוטל חלק פעיל במהלכי השיווק השונים המיושמים על ידי המפרסם.
כפועל יוצא מכך, השיווק הדיגיטלי מאפשר לעסקים העושים בו שימוש, ליהנות ממגוון רחב של יתרונות שיווקיים כגון:
- מדידת ביצועים בזמן אמת- השיווק הדיגיטלי מאפשר לכל מפרסם למדוד את תוצאות המהלכים השיווקים בזמן אמת ובהתאם לכך לשפר, לייעל ולכוון את המהלך השיווקי ליעדים שונים "תוך כדי ריצה".
- פילוח קהלי יעד ברמה המדויקת ביותר- פלטפורמות הפרסום והשיווק השונות ברשת, מאפשרות לכל מפרסם ליהנות מאפשרויות פילוח ממוקד לצרכי הגדרת קהלי היעד הרלוונטיים לכל פעילות שיווקית אותה הוא בוחר לקיים. כפועל יוצא מכך, הפרסום הופך לממוקד יותר ועם סיכוי המרה גבוהים יותר ביחס שבין מספר הגולשים אשר נחשפו למהלך השיווקי לבין מספר הגולשים אשר ביצעו פעולת התקשרות עם המפרסם.
- שליטה מלאה על תקציבי הפרסום- היתרונות השיווקיים המופיעים לעיל, מאפשרות לכל מפרסם לתכנן לפרטי פרטים את יעדי השיווק הנחוצים לו ובכך להפנות מסגרות תקציב ראויות ומדויקות לצורך השגת מטרותיו.
- דינמיות- כל הרעיון של השיווק הדיגיטלי פועל על בסיס ההתקשרות הדו-ערוצית בין הלקוח והמפרסם, והדבר מאפשר דינמיות רבה בכל הנוגע לניתוח מהלכי הפרסום לאפיקים בהם יחס ההמרה הינו גבוה יותר.
יתרונות אלו ונוספים הופכים את השיווק הדיגיטלי לכלי רב עוצמה למטרות קידום, שיווק ופרסום אתרים, מוצרים, שירותים ואפילו רעיונות דרך האינטרנט. יחד עם זאת, מהלכי השיווק הדיגיטליים חייבים להיות מבוססים על היכרות מעמיקה עם תחום השיווק ברשת, רעיון יצירתי מבריק המאחד את כל מרכיבי השיווק השונים ברשת וניהול מקצועי של מהלכי השיווק ברמה השוטפת. לצורך כך, הוקמו במהלך השנים האחרונות סוכנויות פרסום דיגיטליות העוסקות (וחלק אף מתמחות) בניהול מהלכי שיווק דיגיטלי ברשת האינטרנט.
שירותיה של סוכנות פרסום בדיגיטל
שירותי הפרסום המוצעים לכם על ידי סוכנויות הפרסום הדיגיטלי המובילות ביותר כוללים בין היתר:
- הליכי אפיון לקוח- הליך מקצועי המיועד למטרות הגדרת המהלכים השיווקיים ברשת, אפיון קהלי היעד הרלוונטיים לכל מהלך שיווקי מתוכנן, ניתוח סביבת התחרות עימה מתמודד המפרסם ברשת ונקודות אפיון נוספות המאפשרות למנהלי המהלכים השיווקיים לתכנן עבור הלקוח את המהלך השיווקי המנצח.
- שירותי תוכן וקריאייטיב- גם ברשת האינטרנט, השיווק והפרסום מבוסס על רעיון יצירתי מבריק היכול להניע לפעולה את קהלי המטרה. לצורך כך, סוכנויות הפרסום הדיגיטלי, מעמידות לרשותכם שירותי תוכן וקריאייטיב הכוללים בין היתר: ניסוח תכנים מקצועיים לאתר האינטרנט, עיצוב גרפי קונספטואלי לכל אחת מפלטפורמות השיווק הייעודיות ברשת, שירותי קופירייטינג ורעיונאות לצרכי יצירת קמפיינים פרסומיים ברשת ועוד.
- שירותי מחקר – חלק מפעילותה השוטפת של סוכנות הפרסום לצרכי ניהול מהלכי השיווק הדיגיטליים מבוססת על ממצאי מחקרים שונים אותם מקיימת הסוכנות לצרכי איתור קהלי המטרה הרלוונטיים, הרגלי הגלישה של קהלי המטרה, איתור מילות המפתח וביטויי המפתח וכדומה.
- ניהול מסגרת תקציב- תכנון תקציבי מדויק לכל תקופת השיווק ויישום מהלכי השיווק השונים במרחבי הרשת.
- ניתוח נתונים בזמן אמת- מהלכי השיווק השונים נמדדים בהתאם להצלחת המהלך בזמן אמת וזאת על מנת לנתב את מהלכי הפרסום –שיווק לאפיקים בעלי יחס המרה גבוהה. סוכנות הפרסום מבססת את ממצאי הניתוח על פי נתונים סטטיסטיים שונים אותם היא מנפיקה עבור הלקוח לאורך כל תקופת הפרסום.
על מנת להבטיח לעצמכם שירות מקצועי ודינמי לאורך כל תקופת ההתקשרות אל מול סוכנות הפרסום הדיגיטלי, אנו ממליצים לכם לקיים הליך בחירה מקצועי וענייני לצורך בחירת זהות הסוכנות. לשם כך, אנו ממליצים לכם להתייחס לפרמטרים שונים הקשורים לתחום פעילותה, לרבות, הניסיון המקצועי העומד לרשותה בניהול מהלכי שיווק דיגיטליים, היקף השירותים המוצעים על ידה בכל הנוגע לתכנון, ניהול ומעקב אחר המהלכים השיווקיים השונים והשירות הדינמי המוצע לכם במסגרת ניהול הפעילות לאורך כל תקופת ההתקשרות ביניכם.
כמו כן, מומלץ לבדוק את תוצאות מהלכי הפרסום והשיווק אותם ביצעה הסוכנות לטובת לקוחותיה בתקופה האחרונה, ולשם כך, אנו ממליצים לכם שלא להסס וליזום פנייה ישירה ללקוחות הסוכנות על מנת לקבל מהם חוות עניינית בכל הנוגע לרצונכם להתקשרות אל מול סוכנות הפרסום.