המסתננים מטילים אימה
המסתננים מטילים אימהצילום: אלון שוורצר

עשרות תושבי דרום תל אביב יחד עם חברי תנועת "אם תרצו", בחרו להדליק אמש את נר שלישי של חנוכה ברחובות דרום תל אביב ש''נכבשו'' על ידי המסתננים מאפריקה.

הדלקת הנרות המסורתית נערכה במסגרת סיור של פעילי "אם תרצו" בדרום העיר במסגרת ציון יום זכויות האדם הבינלאומי שחל השבוע.

זוהי השנה השישית שתנועת "אם תרצו" מקיימת את הכינוס הציוני לרגל יום זכויות האדם. בשנים קודמות הכינוס התמקד במיעוטים המשתלבים בצה"ל ובשירות לאומי, במשפחות שכולות, בתחום זכויות האדם בגוש עציון, זכויות היהודים בהר הבית ועוד.

במסגרת הסיור, עשרות תושבי דרום תל אביב ופעילים ציוניים רבים נוכחו לראות בעיניהם את חוסר זכויות האדם היום יומי של תושבי השכונות שהוצפו במסתננים לא חוקיים.

נר שליש של חנוכה בדרום ת'א

בסיום הסיור נערכה הדלקת נר חנוכה ברחובות שכונת נווה שאנן לתדהמתם של מסתנני העבודה.

שפי פז, מראשי מטה המאבק של תושבי דרום תל אביב אמרה כי "חג החנוכה מסמל את גבורתם של המעטים מול הרבים. לצערנו, אנו המעטים, אבל אנחנו בטוחים שכמו המכבים, גם אנחנו ננצח את אלה שמבקשים להחריב את עולמנו".

ראש אגף פרויקטים בתנועת "אם תרצו" מתניה ארד אמר במהלך הסיור כי "שיר הילדים המפורסם 'באנו חושך לגרש' מתאים ממש בשנים האחרונות לתחושות של תושבי דרום תל-אביב. ברור לכל מי שעיניו בראשו שהחושך הוא המצב שאליו דרדרה עיריית תל-אביב את תושבי השכונות הדרומיות באמצעות המסתננים.

''אנחנו דורשים מהממשלה להמשיך לגרש את המסתננים שנכנסו לחיי תושבי דרום תל-אביב ומטילים אימה על כלל אזרחי ישראל. זה המסר ההיסטורי שחייב להישתנות, בימים ההם בזמן הזה", הדגיש ארד.