החייל שהותקף
החייל שהותקףצילום: מתוך עמוד הפייסבוק

משפחתו של חייל דרוזי מהצפון חושפת אלימות קשה באחד מבסיסי צה"ל בצפון נגד בנה.

"הוא הוכה באכזריות על ידי שני חיילים בבעיטות ובאגרופים כי סירב להתפנות מחדר השינה שלו. יממה לאחר מכן הם תקפו אותו בשנית, עד שהוא איבד הכרה ושכב שרוע, מדמם ומושפל על הרצפה", כתבו בני המשפחה.

עוד מספרת המשפחה בפייסבוק, "לאחר מקרה האלימות החייל המותקף התלונן על כאבים עזים בגופו וביקש להתפנות לבדיקה גופנית. בתגובה, מפקד הבסיס, קצין בדרגת סא"ל, סירב לפנות את החייל ברכב צבאי, וטען כי החייל מוזמן להתפנות בכוחות עצמו. ארבע שעות לאחר המקרה, ארבע שעות שבהן החייל סובל מכאבים עזים, מפקד הבסיס הסכים לפנות אותו לבדיקה במיון".

"בבוקר שלמחרת, בשעה שהחייל המותקף יצא לביתו, החיילים התוקפים ניגשו אליו באיומים ופגעו בו בשנית. הם איימו ודרשו מהחייל לטייח את שאירע, על מנת להתחמק מעונש, ואם לא - הם יפגעו בו בשנית בצורה חמורה יותר, מעבר לגבולות הבסיס. מאחר שהחייל סירב להשקיט את האירוע, התוקפים פגעו בו בשנית. הפעם הם לא נרגעו עד שהחייל איבד הכרה ושכב שרוע, מדמם ומושפל על הרצפה אל מול כל חיילי ומפקדי הבסיס. החייל פונה לבית חולים עם שברים באפו, שטפי דם בראש ובפנים ומכות יבשות. אם החיילים התוקפים היו מטופלים בזמן - הדבר היה יכול להימנע".

"היום החייל נמצא בבית, מתאושש ונתמך על ידי משפחתו מהטראומה שעבר. והתוקפים? הם שוחררו לביתם, לחגוג את חג החנוכה ולבלות את השבת. איפה נשמע דבר כזה? חייל שלנו, נפגע על לא עוול בכפו, מבלה את סוף השבוע בין בתי חולים, בזמן שתוקפיו לא קיבלו שום דין משמעתי ושוחררו לביתם לחופשה. אנחנו מרגישים זלזול בכל רמה אפשרית. אנו משפחת החייל שהותקף רואים בחומרה רבה את התקיפה והחבלות שנגרמו לבן שלנו, חייל במדים שמשרת את מדינתנו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ביום חמישי האחרון התרחש אירוע אלימות של שני חיילים כלפי חייל בבסיס בצפון. מפקדי החייל פינו אותו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי וכן העבירו את המקרה לידיעת מצ״ח. בצה״ל מוקיעים גילויי אלימות וכל אירוע מסוג זה מטופל בחומרה. בעקבות האירוע נפתחה חקירת מצ"ח ובנוסף מבצע מפקד האוגדה תחקיר מקיף בנושא".