הפגנת עובדי טבע מחוץ למפעל בקרית שמונה
הפגנת עובדי טבע מחוץ למפעל בקרית שמונהצילום: דוברות ההסתדרות

על פי הכרזת יו"ר ההסתדרות, אבי ניסננקורן, מתקיימת הבוקר (ראשון) השבתה כללי של המשק במחאה ובמגמה למנוע את פיטוריהם של 1700 עובדי 'טבע' וסגירת שני מפעלים של החברה.

נזכיר כי במסיבת עיתונאים שכינס בסוף השבוע שעבר הכריז ניסנקורן: "המשק כולו, עיריות, בנקים, תחבורה ציבורית, קופות החולים, כולם ישבתו עד הצהריים כסולידריות".

לדבריו הוא "מזהה רצון אדיש, קר, לחסל, לפטר, לראות מספרים. לא ניתן לזה יד. נתחיל ביום ראשון עד שנפתור את הבעיה הזאת". מהדברים עולה כי ההשבתה היום היא רק ראשיתו של מאבק שיילך ויתגבר.

בנתב"ג הוקדמו טיסות רבות על מנת להספיק ולקיימן בטרם תתחיל השביתה עצמה, ואולם החל מרגע כניסת השביתה לתוקף ועד השעה 12:00 תתקיים השביתה. התחבורה הציבורית תפעל כסדרה. כמו כן יתקיימו לימודים במערכות החינוך המיוחד.

במסגרת השביתה יושבתו כל מפעלי חברת 'טבע', הרשויות המקומיות, תאגידי המים, הבנקים, חברת החשמל,דואר ישראל, המוסד לביטוח לאומי, משרדי הממשלה, הכנסת, רשות המיסים ועוד.

במהלך הבוקר יתקיימו כינוסי שביתה בהם יינשאו נאומים נגד הפיטורים והפקרתם, כהגדרת מארגני השביתה, של העובדים. בין השאר צפויים להיחסם צירי תנועה בסמוך למפעלי טבע.